خرید لوله کاروگیت 160 درجه یک به قیمت عمده

قیمت لوله کاروگیت 160

خرید نوار تیپ درجه یک به قیمت نمایندگی و بدون هیچ واسطه ای در اکثر شهرها برای مشتریان ارجمند ارائه و به فروش می رسد تا بتوانند در مزارع خود به خوبی استفاده نمایند. خرید اینترنتی نوار تیپ درجه یک به قیمت نمایندگی برای خرید سریع نوار تیپ درجه یک شما می توانید با اطمینان خاطر و با قیمت نمایندگی و مناسب این کالا را از سایت و خرید اینترنتی تهیه و خریداری نمائید. شما عزیزان با خرید اینترنتی نوار تیپ درجه یک می توانید این محصول را با قیمت نمایندگی و به صرفه به صورت گسترده تهیه نمائید و این کالا در اسرع وقت برای شما در هرجای ایران باشید ارسال می گردد. سایت و خرید اینترنتی نوار تیپ درجه یک به قیمت نمایندگی در کشور با هدف فروش بیشتر تمامی تمرکز خود را بر ارائه انواع نوار تیپ پرفروش قرار داده است و از نظر کمی و کیفی محصولات خوبی را به خریداران ارائه می نماید. مراکز خرید نوار تیپ درجه یک نوار تیپ دارای استحکام زیادی در برابر ترکیدگی دارد که که با قیمت شوکه کننده و عالی از طریق مراکز خرید برای مشتریان در شهرهای مختلف ارائه می گردد. مراکز خرید،نوار تیپ درجه یک را با گارانتی معتبر که از لحاظ کارایی بسیار خوب می باشد از طریق مراکز خرید شهر خود می توانند خریداری و تهیه نمایند. تجهیزاتی که در زمین های کشاورزی نقش مهمی را ایفا می کند نیز نوار تیپ می گویند که این محصول درجه یک از طریق مراکز خرید برای متقاضیان نیز توزیع می گردد. هر کلاف نوار تیپ چند صد متر می باشد که دارای جنسی نرم می باشد که با قیمت اعجاب انگیزی از طریق مراکز خرید در کل کشور پخش و به فروش می رسد. تولید و خرید و فروش نوار تیپ درجه یک کارخانه های تولیدی بسیاری نوار تیپ درجه یک را با جنس بسیار خاص و انعطاف پذیر تولید می نمایند و با قیمت کف بازار توسط تولیدکنندگان خرید و فروش می گردد تا مشتریان از این کالا بهره مند گردند. نوار تیپ درجه یک دارای ویژگی ها و مزایای خوبی می باشد که توسط تولیدی ها نیز تولید می گردد و در تمام منطقه های جغرافیای روانه بازار و خرید و فروش می گردد. نوارهای تیپ برای هر فصل زراعی بسیار مناسب و بهینه می باشد که در پایان فصل باید از زمین های کشاورزی و زراعی جمع آوری گردد و برای فصل بعد دوباره و مجدد باید تهیه گردد که این محصولات در کارخانه های تولیدی با فناوری بسیاری تولید می گردد و در بازارها برای مشتریان و مصرف کنندگان خرید و فروش می گردد

خرید لوله کاروگیت 160 درجه یک به قیمت عمده

اطلاعاتی مفید درباره لوله کاروگیت

اطلاعاتی مفید درباره لوله کاروگیت

لوله های پلی اتیلنی با دیواره موجدار هستند. این نوع لوله ها بهترین گزینه برای سیستم های انتقال آب و فاضلاب شهری و روستایی است. لوله کاروگیت تحت استاندارد DIN 16961 در دو یا سه لایه تولید می شوند.

لوله پلی اتیلن درجه 2 کاروگیت با استفاده از دستگاه اکستروژن و به صورت مارپیچی ساخته می شوند. سطح داخلی این لوله ها صاف و سطح خارجی آن ها به صورت موجدار است. ساختار لوله کاروگیت از سه لایه زیر تشکیل شده است:

  • لایه داخلی: این لایه به طور مستقیم با مایع عبوری از لوله در تماس است. لایه داخلی لوله کاروگیت از مواد اولیه پلی اتیلن با چگالی بالا تشکیل شده است.
  • لایه میانی: این لایه برای استحکام بخشیدن به ساختار اصلی لوله طراحی شده است. برای این هدف، یک سری نوارهای باریک فولادی آغشته شده با نوعی چسب، در این بخش از لوله کاروگیت استفاده می شود.
  • لایه خارجی: این لایه برای محافظت از قسمت های داخلی لوله به کار می رود.

لوله کاروگیت در پروژه های عظیم آبیاری، آبرسانی، فاضلاب و سیستم های زهکشی کاربرد گسترده ای دارند. لوله کاروگیت با طول عمر بیش از 50 سال، مقاومت بالایی در برابر خوردگی شیمیایی دارند. این لوله ها علاوه بر استحکام بالا، انعطاف پذیری خوبی نیز دارند.

مقالات صنعتی کافه محتوا را از اینجا مطالعه کنید…..



مزایای استفاده از لوله کاروگیت:

  • سهولت در حمل و نقل، نصب و اتصال
  • سازگار با محیط زیست
  • صرفه جویی در هزینه
  • عدم نیاز به اتصالات اضافی
  • مقاومت خوب در برابر سایش (سایش توسط آب و خاک در موقعیت نصب زیرزمینی) و ضربه

در تولید لوله های کاروگیت اسپیرال، مواد خام پلیمری و انواع افزودنی به کار می رود؛ بنابراین لوله ها پس از تولید، برای انجام یک سری آزمایش های خاص وارد آزمایشگاه کنترل کیفی می گردند. تست های مورد نظر مطابق با روش های استاندارد و توسط مهندسان و کارشناسان انجام می شود. برخی از مهم ترین تست هایی که بر روی لوله کاروگیت انجام می شود عبارتند از:

  • استحکام
  • تست MF
  • تست مقاومت در برابر ضربه
  • تست تراکم
  • تست کشش
  • آزمون دوام در برابر حرارت
  • تست نشتی
  • تست طولی

لوله پلی اتیلن زهکشی کاروگیت، به روش های الکتروفیوژن به یکدیگر متصل می شوند. روش جوش الکتروفیوژن، یک روش اتصال مناسب برای جوش دادن لوله های پلی اتیلنی با قطرهای بسیار زیاد است.

این لوله ها معمولاً در خطوط فاضلاب شهری نصب می شوند. اتصال لوله کاروگیت توسط جوشکاری و همچنین استفاده از اتصالات پلی اتیلنی، امکان نشت مایع از لوله را حذف می کند.

برای مقاومت لوله در برابر اشعه UV خورشید، کربن سیاه به مواد اولیه ساخت لوله اضافه می کنند. این کار باعث افزایش طول عمر لوله هایی می شود که به صورت سطحی روی زمین نصب شده اند.

به عنوان نتیجه می توان گفت، لوله کاروگیت بهترین لوله از جنس پلاستیک – پلیمر است که در صنایع آب و فاضلاب کاربرد فراوان دارد.

هزینه تولید محتوای تخصصی در سایت کافه محتوا در این لینک قابل دریافت است……

کاربرد لوله کاروگیت

لوله کاروگیت نوعی از لوله های پلی اتیلن هستند که کاربردهای گسترده ای در صنایع آب و فاضلاب دارند. لوله های کاروگیت با نام لوله پلی اتیلن دو جداره هم در بازار شناخته شده هستند. خاصیت دو جداره بودن، باعث می شود لوله بتواند استحکام بیشتری در برابر فشارها و تنش های محیطی داشته باشد.

جداره خارجی لوله کاروگیت به صورت حلقه حلقه و سطح داخلی آن، صاف است. این خصوصیت به ویژه برای عبور مایعات شیمیایی و دارای ماهیت اسیدی و همچنین فاضلاب و پساب صنعتی، بسیار حائز اهمیت است.

تولید و ساخت لوله کاروگیت و لوله اسپیرال

تولید و ساخت انواع لوله پلی اتیلن تحت استانداردهای جهانی در بخش لوله و اتصالات انجام می پذیرد. استاندارد لوله کاروگیت، مطابق با DIN16961 (تولید – ابعاد – جداره) و EN13476 (آزمون های کنترل کیفی لوله) می باشد.

برای تولید لوله دو جداره کاروگیت، مواد پلی اتیلن وارد اکسترودر شده و مواد حاصل از این فرآیند، به صورت تکه ای قالب گیری و سپس پرس می شوند.

در تولید لوله اسپیرال، پس از اینکه لوله در فرآیند اکستروژن قالب گیری شد، پروفیل لوله از داخل وان آب سرد عبور می کند تا خنک شود؛ در همین مرحله، لوله به تدریج به صورت مارپیچ رول شده و به هم متصل می گردد.

در نهایت، لایه داخلی زرد رنگ به لوله اضافه می شود. لوله کاروگیت و لوله اسپیرال، معمولاً در سایز و اندازه 125 تا 2500 میلی متر تولید می شوند

بررسی خصوصیات لوله کاروگیت درجه یک

یا لوله پلی ایتلن دوجداره یکی از انواع لوله‌های بسیار پرکاربرد محسوب می‌شود. در تعریف دقیق لوله کاروگیت، باید گفت به لوله‌های پلی‌اتیلنی از نوع HDPE یا پلی‌اتیلنی با چگالی بالا که فرم ظاهری آنها خرطومی است و سطح داخلی آنها زرد رنگ و صیقلی هستند گفته می‌شود که به دلیل مزایا و ویژگی‌های بسیار عالی خود نسبت به سایر لوله‌ها برای کاربردهای مختلف در اولویت قرار دارد.

برخی از شرکت‌های تولید لوله کاروگیت آنها را همراه با پوشش الیافی تولید می کنند که به آنها لوله کاروگیت PVC می گویند با این حال نوع بدون پوشش یا آستر کاربردهای قابل استفاده بیشتری دارد. به طور کلی کاربردهایی که برای این نوع لوله‌ها در نظر گرفته‌اند از انتقال آب و فاضلاب تا محافظت از شیرآلات را شامل می‌شود که این همه کاربرد به خاطر دوام و ماندگاری بالا، قیمت عالی و وزن کم می‌باشد.

ساختار این لوله‌ها را با ظاهر شیاری یا کنگره‌ای سطح بیرونی می‌شناسند که البته با برخی لوله‌های دیگر مثل اسپیرال یا کورتیوب شباهت دارد. به طور کلی دلیل شیاردار و کنگره‌دار ساختن سطح خارجی لوله‌های کاروگیت این است که در اثر استفاده در داخل زمین، به‌خاطر فشار وارد شده از اطراف و نیروهای بالایی مثل خاک و عبور ماشین‌های سنگین ترک برنداشته و نشکند.

جدار داخلی لوله کاروگیت را هم صاف و صیقلی می‌سازند تا هم در مواردی که کیلومترها لوله‌کشی نیاز است مایعات و سیالات داخل آن افت فشار پیدا نکنند و رسوب ایجاد نشود و در مواقعی که مایعات اسیدی، بازی و پساب صنعتی منتقل می‌شود زمان اصطکاک و واکنش با لوله به حداقل برسد.

طول عمر و ماندگاری این لوله‌ها به چه عواملی بستگی دارد؟

لوله‌های کاروگیت طبیعتا وقتی از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب ساخته شده‌ باشند دوام و ماندگاری بالایی خواهند داشت اما موردی که بعد از شرکت تولیدکننده کاروگیت در طول عمر و ماندگاری آنها نقش دارد شرایط و نحوه نصب و جایگذاری است.

با توجه به اینکه لوله‌های کاروگیت را داخل زمین دفن می کنند و فشارهای زیادی از جهات مختلف و بالاسری وارد می گردد، حالت شیاردار خارجی آنها سبب پخش شدن این فشار و افزایش بسیار زیاد تحمل فشار آنان می گردد اما این حالت در شرایطی رخ خواهد داد که خاک اطراف لوله کاروگیت هیچ سنگ و ریگ یا شئ نوک تیزی نداشته باشد و به همین دلیل کاملا بررسی
می شوند در غیر این صورت سریعا آسیب خواهند داد.

مورد بعدی بررسی میزان عمق خاک گود برداری شده، لوله گذاری صحیح و استفاده از اتصالات مقاوم می باشد که دوام و ماندگاری لوله کاروگیت را پس از نصب تعیین می کنند چرا که انجام تعمیرات در درون زمین، بسیار زمان بر و با هزینه‌های زیاد هستند به همین دلیل باید کاملا حرفه ای جایگذاری گردند و در این شرایط می توان انتظار داشت که بین 50 تا 100 سال بدون مشکل کار کنند.

ویژگی‌های لوله کاروگیت

لوله کاروگیت به طور کلی ویژگی‌هایی دارد که استفاده از آنها نسبت به سایر لوله‌ها از هر لحاظ مقرون به صرفه‌تر و مناسب‌تر ساخته است که در این قسمت به برخی از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد و در قسمت های بعدی به ویژگی های اختصاصی لوله های کاروگیت خواهیم پرداخت:

  • مقاومت بسیار بالای این نوع لوله ها در برابر مواد اسیدی و بازی که به آن مقاومت در برابر خوردگی می گویند سبب شده تا برای انتقال اسید و بازهای قوی مناسب باشد.
  • دوام و ماندگاری بسیار بالای آنها که عوامل تأثیرگذار بر آن را توضیح دادیم خیال شرکت ها را حداقل برای 50 سال و حتی تا 100 سال راحت می کند.
  • جدار داخلی این نوع لوله ها کاملا صاف و بدون برجستگی و زبری است و همین ویژگی سبب شده تا جریان مایعات حتی در فواصل بسیار زیاد با افت فشار رو به رو نشود و از طرفی نیز با کمتر شدن ضریب اصطکاک، رسوب در لوله ها تشکیل نگردد.
  • انعطاف پذیری لوله کاروگیت بسیار بالاست و همین عامل باعث شده که به جز فشار خارجی از سمت اشیای تیز و سنگریزه و غیره آسیبی به آن وارد نشود.
  • وزن آنها نسبت به لوله های فولادی و چدنی و غیره بسیار پایین تر است و لذا نیاز به صرف هزینه های زیاد بابت حمل و نقل نیست.
  • به خاطر اینکه می توان آنها را جوش داد و از کوپلر استفاده نمود، نصب آنها سرعت زیادی دارد.
  • تولید این لوله ها در قطرهای مختلف (قطر داخلی) از 110 تا 4000 میلیمتر امکان پذیر است که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.
  • ویژگی بسیار مهم و عالیلوله کاروگیت این است که جوندگان و حیواناتی مثل موش و غیره از آن استفاده نمی کنند چون به هیچ وجه ارزش غذایی ندارد.

کاربرد این لوله‌ها چیست؟!

لوله کاروگیت با توجه به ویژگی های گفته شده کاربردهای زیادی دارد و تقریبا در تمامی صنایعی که نیاز به لوله کشی داشته باشند تا مواد مختلف را انتقال دهند استفاده می شود:

  • سیستم های جمع آوری و انتقال آب باران
  • جمع آوری و انتقال فاضلاب های صنعتی، بیمارستانی، شهری، خانگی و کشاورزی
  • جمع آوری و انتقال مواد اسیدی، بازی و نمک
  • سیستم های کشاورزی برای زهکشی و آبیاری در کشاورزی
  • تأسیسات صنعتی برای تصفیه آب
  • لوله های فاضلابی
  • انتقال مایعات و پساب از مخازن ذخیره و تصفیه کننده

البته توجه داشته باشید که پیشرفت های اخیر در تولید لوله کاروگیت سبب شده تا هر از چند گاهی کاربردهای دیگری نیز برای آن ذکر شود. توجه داشته باشید که برای هر کدام از کاربردهای گفته شده نوع خاصی از آن را استفاده می‌کنند به عنوان مثال در زهکشی و کشاورزی جداره آنها دارای سوراخ است تا هم مواد مختلف زیرزمینی جمع آوری شده و هم در مناطقی که زباله ها دفن می گردند، محلول های سدیم را جمع آوری کنند و در کشاورزی نیز برای آبیاری و انتقال آب استفاده شوند.

انواع لوله کاروگیت وقیمت لوله کاروگیت 1000 کاربرد هر یک

لوله های کاروگیت براساس سایزبندی که دارند کاربردهای مختلفی پیدا کرده اند که بد نیست با این موارد نیز آشنا شوید (اعداد ذکر شده بیانگر قطر داخلی به میلیمتر است):

  • لوله کاروگیت سایز 110 کاربرد این نوع لوله ها زیاد نیست چرا که در برخی اوقات به خاطر جریان سینوسی فاضلاب باعث گرفتگی لوله خواهد شد مخصوصا که مواد جامد آن زیاد باشد. تنها مقاومت مکانیکی آن هم 31.5 کیلو نیوتن است. معمولا برای غلاف دور کابل های برق استفاده شده و در ترکمنستان بیشترین کاربرد را دارد.
  • لوله کاروگیت سایز 125 این نوع لوله ها بیشتر برای جمع کردن فاضلاب خانگی در کوچه هایی که 8 متری هستند و البته فقط برای خانه های نهایتا 2 واحده استفاده می شود. کاربرد دیگر آن برای جمع کردن آب باران است که باید بخشی از آن برای فرو رفتن پاروی تمیزکاری در مواقع نیاز بریده شود. تنها مقاومت مکانیکی تولیدی آن نیز 31.5 کیلو نیوتن می باشد.
  • لوله کاروگیت سایز 160 از پرکاربردترین نوع لوله های کاروگیت که در مقاومت های مکانیکی یا حلقوی متنوعی مثل 8، 16، 31.5 و 64 کیلو نیوتن تولید می گردد و برای کوچه های 10 متری استفاده می شود تا فاضلاب های خانگی را
    جمع آوری کند.
  • لوله کاروگیت سایز 200 یکی از پرکاربردترین و پرمصرف ترین لوله های فاضلابی است که تمامی کارخانه های تولیدی خط تولید بسیار فعالی دارند که مشتریان بسیاری خواهان خریداری آن هستند. از موارد کاربرد آن می توان به فاضلاب، زهکشی و غلاف دور کابل و محافظت از شیرآلات در آبیاری های قطره ای اشاره نمود.
  • لوله کاروگیتسایز 250 بعد از سایز 200 پرکاربردترین نوع لوله های کاروگیت فاضلاب و زهکشی است که به آن لوله 10 اینچی کاروگیت هم می گویند. البته دقت داشته باشید که برخی اوقات به شکل 300 میلیمتری هم تولید می گردند که بخاطر انحراف معیار در خط تولید می باشد.
  • لوله کاروگیت سایز 315 یکی از لوله های بسیار پرکاربرد در بین لوله های دو جداره کاروگیتی است که اکثرا برای انتقال فاضلاب در خیابان های 20 متری استفاده شده و می توان در عمق 7 متری خاک نیز دفن گردد که البته در نوعی که با مقاومت مکانیکی و حلقوی 64 کیلو نیوتنی تولید می گردد امکان دفن لوله در عمق های بیشتر نیز هست.
  • لوله کاروگیت سایز 400 از این نوع لوله ها برای ساخت منهول، شوتینگ زباله ها، غلاف دور کابل های قطور مخابراتی و کابل های برق استفاده می گردد.
  • لوله کاروگیت سایز 500 از این نوع لوله ها در اگوی شهری استفاده زیادی می شود که امکان تولید آن به شکل اسپیرال یا ترکیبی کاروگیت – اسپیرال وجود دارد. مصرف این نوع لوله ها بسیار پایین است.
  • لوله کاروگیت سایز 600 این نوع لوله ها با مقاومت مکانیکی مختلف 16، 31.5 و 64 کیلو نیوتنی تولید می گردد که بستگی به نوع فشار و عمقی دارد که به آنها وارد خواهد شد. از این نوع لوله ها برای جمع کردن و منتقل نمودن فاضلاب، تولید Manhole و حتی لوله های انتقالی آدم رو مخازن سپتیک استفاده می شود.
  • لوله کاروگیت سایز 700 این نوع لوله ها نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز کاربرد زیادی ندارند و فقط به صورت سفارشی تولید می گردند و قطر خارجی آن بستگی به عمق محل نصب و طراحی آنها بستگی دارد. در صورت استفاده فقط برای
    جمع آوری فاضلاب خیابان های 30 متری و شهرک های صنعتی و کارخانجات کاربرد خواهد داشت.
  • لوله کاروگیت سایز 800 تا 3200 میلیمتر توجه داشته باشید که به خاطر موضوع مورد بحث یعنی لوله های کاروگیت از جدا کردن و کاربرد سایز 800 تا 3200 خودداری کردیم چرا که اساسا از سایز 800 تا 2500 وارد نوع اسپیرال (Spiral) و از 2500 به بالا وارد نوع کورتیوپ (Core Tube) می گردد. اما چون کاربرد این نوع لوله ها با لفظ کاروگیت زیاد است از آنها با همین اسم نام برده می شود که در واقع انواع اسپیرال و کورتیوپ، نوع خاص و پیشرفته کاروگیت محسوب می شوند که در انتهای مطلب به تفاوت آنها اشاره خواهیم کرد.

لوله پلی اتیلن فاضلابی مقاوم در برابر زلزله

لوله پلی اتیلن فاضلابی مقاوم در برابر زلزله

یک راه حل ثابت شده با مشخصه چقرمگی بالایش ( مزایای لوله پلی اتیلن خوزستان) و توانایی آن در مقاومت در برابر خمش و لرزش ناشی از حرکت و جابجایی زمین است. خطوط لوله پلی اتیلن می‌تواند خرابی‌ها را کاهش دهد یا حذف کند ، از خطوط لوله قدیمی آبرسانی محافظت کند و ارتباطات را پا بر جا نگه دارد زمانی که خطوط لوله پلی اتیلن زیرزمینی محافظت شده باشد شبکه آب رسانی و سیستم انتقال فاضلاب سالم باقی می ماند. که سالم ماندن تاسیسات زیر ساخت شهری در هنگام وقوع زلزله از اهمیت بالایی برخوردار است و این امر باعث جان بازماندگان و تسریع در عملیات بازسازی است.
فوائد سیستم های لوله پلی اتیلن ( در زلزله ) در کوبه ژاپن در طی زلزله 1995 مشخص شد وقتی که 6000 نفر از مردم جان باختند و نزدیک به نیم میلیون خانه ویران شد. شرکت گاز اوزاکا نقص هایی را در شبکه لوله‌های فلزی آنج پیدا کرد اما در جایی که لوله پلی اتیلن نصب شده بودند هیچ نقصی وجود نداشت.به این دلایل ژاپن بطور نظم یافته در حال تعویض خطوط لوله اش با انواع لوله‌های پلی اتیلن در سراسر کشور و هر جا که ممکن باشد است. خواص فوق العاده لوله پلی اتیلن , شامل مقاومت در برابر خوردگی (زنگ زدن) و فرسایش ، بازده و هزینه اقتصادی ، قابلیت نشتی صفر و سهولت نصب و اجرا بالاترین جایگاه را به آن به عنوان ماده مورد انتخاب برای شرکت های گاز در سراسر دنیا می دهد. . امروزه 95 % از تمام خطوط سرویس گاز در آمریکای شمالی بر روی سیستم های قابل اتکا لوله‌های پلی اتیلن حساب باز کرده اند و نیروگاه های اتمی نیرو شروع به جایگزینی و استفاده از لوله‌های پلی اتیلن برای کاربردهای ایمنی و غیرایمنی بعنوان گزینه ترجیحی برای تاسیسات و تجهیزات جدید کرده اند. شبکه‌های لوله پلی اتیلن می تواند شهرها را از زیر و رو شدن غیر قابل تصور در طی زلزله ها حفظ کند و راهی حیاتی را در نتیجه آن فراهم کند. سیستم های لوله پلی اتیلن راه حلهای بقای زیر ساختها را برای شهر ها و جوامع فراهم می کند . شبکه لوله پلی اتیلن فاقد نشتی است که از دست رفتن آب سالم و آب شرب جلوگیری کرده ، منابع طبیعی را حفظ میکند ، نفوذ و رسوخ آلودگی‌ها را حذف کرده. در این بخش به بررسی رفتار لرزه ای لوله های چدن نشکن، لوله های آزبست سیمان، لوله بتنی، فولادی و لوله های پلی اتیلن می پردازیم :لوله های چدن نشکنلوله های چدن نشکن برخلاف لوله های چدن معمولی، که در برابر زلزله آسیب پذیرند و برای مناطق زلزله خیز توصیه نمی شوند، در برابر زلزله مقاوم اند.لوله های بتنیاین لوله ها نسبت به لوله های آزبست سیمان انعطاف پذیرترند، اما در حالت کلی برای مناطق زلزله خیز توصیه نمی شوند. این لوله ها در قطرهای بالا، به علت رفتار خمشی، کمتر دچار آسیب می شوند. لوله های بتنی هسته فولادی نسبت به سایر لوله های بتنی رفتار مناسب تری در برابر زلزله داشته اند.لوله های فولادیلوله‌های فولادی ,به ویژه اگر در مسیرهای انحنادار یا دارای شکستگی استفاده شوند، در برابر زلزله مقاومند و آسیب پذیری آنها بیشتر در حالت برخورد عمود بر گسل اتفاق می افتد. این لوله ها در مقایسه با لوله های چدنی، بتنی و آزبست کمتر آسیب می بینند. اگر از خوردگی این لوله ها ممانعت شود، کاربرد آنها در مناطق زلزله خیز با خطر کم و متوسط و حتی بدون اتصال انعطاف پذیر قابل قبول است. لازم به ذکر است که در صورت اتصال جوشی و به صورت یکپارچه در آوردن خطوط لوله می توان انتظار عملکرد لرزه ای بهتر و مناسب تری از این لوله ها داشت.لوله پلی اتیلن سنگینلوله‌های پلی اتیلن سنگین با جوش های فیوژن رفتار لرزه ای خوبی دارند و برای مناطق زلزله خیز توصیه می شوند. دارای انعطاف پذیری مناسبی هستند و در زلزله های گذشته کمتر دچار آسیب شده اند.مقایسه میزان ترمیم ناشی از زلزله در لوله هامیزان حرکت در گسل و جنس لوله دو پارامتر اساسی در برآورد میزان خرابی لوله هاست؛ اگرچه خصوصیات مقاومتی خاک، زاویه استقرار خط لوله نسبت به جهت گسل و عمق کارگذاری لوله نیز جزء پارامترهای مؤثر می باشند.

    بررسی مواد اولیه لوله کاروگیت پلی اتیلن

    یکی از انواع لوله‌های پرکاربرد که در بازار به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، لوله دوجداره کاروگیت است. از نظر مشخصات ظاهری این دسته از لوله‌ها را می‌توان با سطح زرد رنگ و صیقلی که دارند، شناسایی کرد. در تولید این دسته از لوله‌ها می‌توان از برخی مواد اولیه افزودنی استفاده کرد. به این ترتیب خواص این مواد بهبود پیدا کرده و عمر مفید آن‌ها افزایش می‌یابد.

    از نظر ساختار نیز این دسته از لوله‌ها دارای ظاهر شیادار یا کنگره‌ای در سطح بیرونی خود هستند و از این منظر شباهت‌هایی با لوله اسپیرال دارند. در تولید لوله کاروگیت از پلی اتیلن استفاده می‌شود. در ادامه در خصوص مواد اولیه لوله‌های پلی اتیلن دوجداره کاروگیت بیشتر بحث خواهیم کرد.

    مواد اولیه لوله‌های پلی اتیلن دوجداره کاروگیت

    همان طور که اشاره کردیم، مواد اولیه مورد استفاده در تولید لوله دوجداره کاروگیت، پلی اتیلن نام دارند. پلی اتیلن در گروه‌های مختلف سبک، نیمه سنگین و سنگین تولید می‌شود. پلی اتیلن سنگین دارای استحکام کششی بالایی است و فرآیند پلیمریزاسیون آن در فشار و دماهای پایین انجام می‌شود. خواص مکانیک بسیار مناسب آن موجب شده است که برای تولید محصولات پلیمری بزرگ از پلی اتیلن سنگین یا HDPE استفاده شود.

    در تولید لوله‌های کاروگیت از پلی اتیلن سنگین استفاده می‌شود. پلی اتیلن سنگین در مقایسه با دو گروه دیگر دارای برتری‌هایی از منظر خواص مکانیکی است که از آن جمله می‌توان به دمای ذوب بالاتر، نفوذپذیری رطوبت کمتر، درصد کریستالی بالاتر، سختی بیشتر، استحکام کششی بالاتر و شاخص جریان مذاب یا MFI کمتر اشاره کرد.

    گرید مواد لوله پلی اتیلن کاروگیت

    پلی اتیلن‌های سنگین در گریدهای مختلفی از جمله PE60، PE80 و PE100 تولید می‌شوند. از پلی اتیلن گرید PE100 برای تولید لوله‌های تک‌جداره استفاده می‌شود. اما گرید مواد لوله پلی اتیلن کاروگیت از PE80 است.

    از نظر وزنی این دسته از پلی اتیلن‌ها دارای چگالی متوسطی در مقایسه با دو گرید دیگر هستند. هر چه چگالی مواد پلی اتیلن افزایش پیدا می‌کند، ضخامت آنها را می‌توان کاهش داد. در نتیجه وزن لوله کاهش پیدا می‌کند. به این ترتیب هزینه تولید لوله کاهش پیدا می‌کند و در مقابل میزان تحمل فشار لوله‌های تولید شده افزایش پیدا می‌کند.

    استفاده از پلی اتیلن PE80 چه ویژگی‌هایی برای لوله کاروگیت به وجود می‌آورد؟

    لوله‌های کاروگیت در کنار ویژگی‌ها و مشخصات بسیار مناسبی که دارند، قیمت لوله کاروگیت 600مقرون به صرفه‌ای هم داشته و در مقایسه با سایر لوله‌ها می‌توان با قیمت تمام شده کمتر این دسته از لوله‌ها را تهیه نمود. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های لوله‌های کاروگیت که به سبب استفاده از پلی اتیلن با گرید PE80 ایجاد می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

      1. مواد اولیه لوله‌های پلی اتیلن دوجداره کاروگیت مقاومت بالایی در برابر مواد اسیدی و قلیایی دارند و به همین دلیل برای انتقال مواد شیمیایی می‌توان از این لوله‌ها استفاده کرد.
      2. پایداری و دوام این دسته از لوله‌ها بسیار بالا است و در صورتی که به صورت صحیح و اصولی مورد استفاده قرار گیرند، عمر مفید آن‌ها تا بیش از ۱۰۰ سال نیز افزایش پیدا می‌کند.
      3. سطح داخلی لوله‌های کاروگیت صاف و صیقلی است. به همین دلیل اصطکاک میان جداره لوله و سیال عبوری به مراتب کاهش پیدا می‌کند. این مسئله موجب می‌شود که افت فشار کمتری در این دسته از لوله‌ها به وجود بیاید. در نتیجه می‌توان از لوله‌های کاروگیت برای خطوط انتقال سیالات طولانی استفاده کرد.
      4. لوله‌های کاروگیت از میزان انعطاف‌پذیری نسبتا مناسبی هم برخوردار هستند و به همین دلیل در برابر فشارهای خارجی که به آنها وارد می‌شود نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.

    شرکت صادرات بهترین لوله کاروگیت در تهران

    شرکت صادرات بهترین لوله کاروگیت در تهران کاروگیت یکی از لوله های بسیار‌پر کاربرد بوده که‌امروزه طرفداران زیادی را به سمت خود کشانده است. ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول موجب محبوبیت آن در بین عموم مردم شده است. این محصول یکی از انواع لوله های دو جداره می باشد که برای عبور فاضلاب های اسیدی و پساب های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.لوله کاروگیت 700 یکی از مدل های پر فروش این محصول بوده که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

    فروش ویژه لوله کاروگیت 1000 با کیفیت

    قیمت لوله کاروگیت 1000 در کارخانه روتنگران پارسه به عوامل زیادی بستگی دارد . یکی از عوامل اصلی وزن و کیفیت مواد اولیه است . اما در روتنگران قبل از همه ی موارد کلی در تعیین قیمت لوله کاروگیت ُ توجه به مشتری مداری و حفظ منافع مشتری در عین حفظ منابع شرکت ، امری مهم تر در قیمت گذاری نهایی برای مشتریان است . ارتباط ما با شما بعد از خرید تمام نمی شود و تازه کار اصلی کارکنان روتنگران مبنی بر پیگیری های بعدی تا نصب و اجرا و … از کارهای روال کارکنان روتنگران پارسه است . ما در روتنگران اعتبارمان را با ارزش تر از قیمت می دانیم ، پس آسوده و مطمئن خرید . ما در کنار شما هستیم .

    گروه تولیدی روتنگران پارسه بزرگترین تولید کننده لوله کاروگیت پلی اتیلن با مواد استاندارد پترشیمی EX3 و لوله کاروگیت در سایز های 110 میلیمتر , لوله کاروگیت 125 میلیمتر , لوله کاروگیت 160 میلیمتر , لوله کاروگیت 200 میلیمتر , لوله کاروگیت 250 میلیمتر , لوله کاروگیت 315 میلیمتر , لوله کاروگیت 400 میلیمتر , لوله کاروگیت 500 میلیمتر , لوله کاروگیت 600 میلیمتر , لوله کاروگیت 700 میلیمتر , لوله کاروگیت 900 میلیمتر , لوله کاروگیت 1000 میلیمتر , لوله کاروگیت 1200 میلیمتر قابلیت تولید رادارد.لوله کاروگیت در شاخه های 6 متری وبا قابلیت کوپلر و واشر تولید میشود .قیمت لوله های کاروگیت براساس قیمت مواد اولیه و هزینه تولید محاسبه میشود .

    لوله کاروگیت پلی اتیلن روتنگران دارای مهر استاندارد و گواهی بیمه ایران در ارائه محصول میباشد.لوله کاروگیت 1000 میلیمتر قابل استفاده در شبکه های اصلی فاضلاب و منهول‌ها و لوله‌های زهکشی و انتقال آب رودخانه‌ها بصورت ثقلی میباشد .لوله های کاروگیت را میتوان با مواد EX3 پتروشیمی مارون پتروشیمی امیر کبیر و پتروشیمی جم تولید نمود .مواد پلی اتیلن جهت تولید لوله کاروگیت با گرید PE80 و PE 100 قابل تولید میباشد.

    کارخانه تولید لوله کاروگیت 160 در تهران

    کارخانه تولید لوله کاروگیت 160 در تهران

    جهت انتقال فاضلاب و هدایت سیالات به صورت ثقلی کاربرد دارد و این سایز از لوله کاروگیت ( لوله 160 کاروگیت ) جهت آبرو‌های کوچک و انتقال پساب‌ واحدهای مسکونی و صنعتی کوچک بکار میرود . از این رو به این لوله 160 میگویند که قطر داخلی آن 160 میلیمتر است . در لوله کاروگیت ابعاد بسیار مهم است و بر خلاف لوله‌های تکجداره که وزن در آنها مطرح است , در این نوع از لوله پلی اتیلن , وزن مهم نیست و در هیچ استاندارد و جدولی مشخصات وزنی مشخص نشده است و تاکید بر ابعاد و میزان مقاومت حلقوی جداره خارجی است.
    لوله های کاروگیت پلی اتیلن فاضلابی در کل و عمدتا جهت سیستم فاضلاب بکار میروند و بوسیله کوپلر و رینگ به یکدیگر متصل میشوند, این لوله‌ها در تمامی سایزها در طول‌های 6 متری تولید می‌شوند که در ابتدا و انتهای آنها فرم لوله متفاوت است و این تفاوت جهت اتصال به کوپلر است. جهت اتصال این لوله‌های کاروگیت از کوپلر و واشر و یا جوش اکسترودر استفاده می‌شود. مصارف مهم و ارزنده دیگر که می‌توان از لوله‌های کاروگیت تحت عناوین مختلف استفاده نمود, ویژگی‌های لوله کاروگیت با توجه به نیاز امروز در مدیریت‌های شهری و برقراری فاضلاب‌های شهری و جمع‌آوری آبهای سطحی از بهترین گزینه‌ها در این سیستم می‌باشد که به گونه‌ای که امروز در بیشتر است شهرهای در پروژه‌های فاضلابی از لوله‌های کاروگیت فاضلابی استفاده می‌شود.
    اگر چه لوله‌های پلی اتیلنی کاربردهای فراوان و بیشماری دارند، اما بیشترین کاربرد لوله کاروگیت جهت مدیریت جریان ثقلی آب (پساب یا فاضلاب) می‎باشد. نمونه‌هایی از موارد استفاده این سیستم عبارتند از:

    • فاضلاب سریع السیر
    • فاضلاب زیر سطحی
    • فاضلاب بهداشتی
    • زهکشی آب باران

    سیستم‌های مدیریت فاضلاب‌های سطحی خروجی / درجریان

    لوله‌های دوجداره کاروگیت در سه بخش فشاری دسته بندی میگردند (منظور از فشار ،فشار بار خارجی است) که به ترتیب عبارتند از ۱۶ -۳۱٫۵ -۶۴ کیلونیوتن که هرکدام مصرف خاصی به لحاظ نوع سطح خاک فشار بار سطحی و زیر سطحی دارند . لوله‌های پلی اتیلنی دوجداره کاروگیت تحمل بالایی را به جهت حجم خاک و مقاومت حلقوی دارند و فشار داخلی این لوله‌ها معمولا 2 یا 4 بار می‌باشد و این لوله‌ها را نمی‌توان در شبکه‌های تحت فشار استفاده نمود. مشخصات فنی و کیفیت لوله دوجداره کاروگیت می‌بایستی با استاندارد DIN16961-2 (مربوط به کنترل ابعاد و مقاومت حلقوی لوله) و EN13476 (سایر آزمون های مربوط به مشخصات کیفیت محصول) مطابقت داشته باشد.

    دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

    نظرتان را ثبت نمایید.

    شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

    تماس با ما