مرکز فروش لوله کاروگیت استاندارد

لوله کاروگیت استاندارد یکی از انواع لوله های پلیمری می باشد که به دلیل داشتن دو جداره مجزا، به لوله پلی اتیلن دوجداره یا لوله پلی اتیلن فاضلابی هم معروف است. سطح بیرونی لوله اسپیرال و سطح داخلی آن صاف و صیقلی می باشد. مهم ترین وظیفه این نوع از لوله ها انتقال سیالات می باشد. درون لوله کاروگیت فلزی فشار بار مطرح نیست زیرا سیالات در حال عبور از داخل لوله ها دارای فشار بار داخلی نیستند ولی سطح بیرونی همه فشار های وارده را تحمل می کند. به همین دلیل سطح بیرون را به صورت مارپیچی می سازند زیرا استحکام لوله را در مقابل این فشار ها افزایش می دهد. این لوله را با نام های دیگری مانند لوله پلی اتیلن فاضلابی شیار دار، لوله آکاردئونی و لوله خرطومی فاضلاب نیز می شناسند

مرکز فروش لوله کاروگیت استاندارد

کیفیت انواع لوله کاروگیت

کیفیت انواع لوله کاروگیت

لوله های کاروگیت به دو صورت ساخته می شوند :

  1. لوله ی کاروگیت : در این نوع لوله ها مواد پلی اتیلنی به صورت یک تکه قالب گیری و پرس می شوند . برای اتصال این لوله ها از کوپلر و واشر استفاده می شود.
  2. لوله اسپیرال کاروگیت : از دستگاه اکسترود استفاده می شود و پس از خنک سازی به شکل مارپیچ درمی آید و در مرحله بعد مارپیچ ها به هم چسبیده و سپس قسمت زرد رنگ اضافه می شود. این نوع لوله ها به صورت جوش لب به لب و به روش اکتروژنی به یکدیگر متصل می شوند. لوله های کاروگیت در اندازه و قطرهای مختلف قابل سفارش و تولید است.

لوله کاروگیت پلی‌اتیلن (H.D.P.E): این لوله‌ها از خطوط موازی و شیاردار تشکیل شده‌اند که شیارها به علت افزایش مقاومت در برابر جریان هوای پرفشار و همچنین افزایش مقاومت در برابر تنش طراحی شده‌اند. پلی‌اتیلن موجود در این لوله‌ها از چگالی بالایی برخوردار است و معمولاً برای مصارف زیرزمینی مناسب هستند. این لوله‌ها می‌توانند در فاضلاب و زه کشی، انتقال فاضلاب‌های صنعتی و عفونی، ساخت پل‌ها و … استفاده شوند.

لوله‌های کاروگیت پلی‌اتیلن خود به سه دسته نوع C، نوع D و نوع S تقسیم می‌شوند که هرکدام دارای ویژگی‌ها و طراحی منحصر به‌ فردی هستند و می‌توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند.

لوله کاروگیت زهکش: این لوله و اتصالات نیز نوعی از لوله‌های کاروگیت هستند که توسط دریل یا فرز سوراخ و شیاردار شده‌اند. از این لوله‌ها برای جمع‌آوری آب زیرزمینی در زمین‌های ورزشی و همچنین زمین کشاورزی و محلول سدیم در محل دفن زباله استفاده می‌شود لوله کاروگیت سوراخ‌دار H.D.P.E

لوله‌های کاروگیت سوراخ‌دار H.D.P.E : از جمله لوله‌هایی هستند که مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی دارند و برای بازیافت رسوبات حاوی درصد پایین از مس و نقره استفاده می‌شوند. محلول سیانید در خاک‌های شامل طلا و نقره اسپری می‌شود و مواد معدنی تبدیل به ترکیبات شیمیایی می‌شود و به این ترتیب طلا و نقره از حوضچه‌ها یا تالاب‌ها به جذب کربن به دست می‌آیند.

تفاوت لوله کاروگیت با اسپیرال

لوله های اسپیرال کاروگیت که دارای وجه تمایز زیادی با لوله های کاروگیت هستند در چند مورد با لوله های کاروگیت تفاوتهایی دارند که بیشتر در نوع تولید و اتصال آنهاست که در زیر به صورت کامل شرح خواهیم داد. لوله کاروگیت فاضلاب از سایز ۱۲۰۰ به بالا بصورت لوله پلی اتیلن اسپیرال تولید می شوند. لوله های اسپیرال کاروگیت توسط دو اکسترودر که یکی لایه بیرونی و دیگری لایه داخلی را تولید میکنند به اجماع میرسند و نهایتا لوله ای با مشخصات استاندارد از دستگاه خارج میگردد در واقع لوله های اسپیرال کاروگیت به نوعی تلفیق دو لایه از مواد پلی اتیلن زرد رنگ و مشکی رنگ میباشند که به صورت اسپیرال یا مارپیچ پس از گذراندن مراحلی به این شکل در می آیند .

مورد دیگر نوع اتصال این لوله هاست همانطور که گفته شد لوله های کاروگیت به صورت کوپلری به یکدیگر متصل میگردند یعنی یک اتصال نر و یک اتصال ماده اما در لوله های اسپیرال کاروگیت شریط متفاوت است و لوله ها به صورت جوش اکستروژنی با دستگاه جوش به یکدیگر متصل میگردند و از استحکام بالایی نیز برخوردارند. هر دو این این سازه ها جزء لوله های پلی اتیلن فاضلابی به حساب می آیند و همچنین سازه این لوله ها دوجداره محسوب میشود.

بررسی ابعاد انواع لوله کاروگیت

این لوله ها به دو روش کلی تولید می شوند و براساس نحوه ی تولید دو مدل لوله تولید می کنند که یکی از آن ها لوله کاروگیت و دیگری لوله اسپیرال کاروگیت است. در تولید لوله های کاروگیت مواد پلی اتیلنی به صورت یک تکه قالب گیری و پرس می شوند ولی در مدل اسپیرال این کار با استفاده از دستگاه اکسترود انجام می شود و پس از خنک سازی به شکل مارپیچ درمی آید و سپس این مارپیچ ها به هم چسبیده و سپس قسمت زرد رنگ اضافه می شود.

سایزبندی لوله کاروگیت تولید کارخانه پایپ ایران بشرح زیر است:

۱۱۰ میلی‌متر , ۱۲۵ میلی‌متر , ۱۶۰ میلی‌متر , ۲۰۰ میلی‌متر , ۳۰۰ میلی‌متر ,۳۱۵ میلی‌متر , ۴۰۰ میلی‌متر ,۵۰۰ میلی‌متر , ۶۰۰ میلی‌متر , ۷۰۰ میلی‌متر , ۸۰۰ میلی‌متر , ۱۰۰۰ میلی‌متر , ۱۲۰۰ میلی‌متر , ۱۴۰۰ میلی‌متر , ۱۶۰۰ میلی‌متر , ۱۸۰۰ میلی‌متر , ۲۴۰۰ میلی‌متر , ۲۵۰۰ میلی‌متر , ۳۰۰۰ میلی‌متر

لوله کاروگیت ۱۱۰ و ۱۲۵ میلیمتر مورد استفاده در فاضلاب خانگی و غلاف دور کابل برق که مصرف خیلی کمی دارد و همچنین به صورت سفارش تولید می شود.

لوله کاروگیت ۱۶۰ میلیمتر فاضلاب مجتمع و فاضلاب شهری و همچنین برای لوله کاروگیت استفاده می شوند.

لوله کاروگیت ۲۰۰ میلیمتر پرمصرف ترین سایز از لوله کاروگیت می باشد.در زهکشی و غلاف دور لوله و تصفیه فاضلاب استفاده می شود.

لوله کاروگیت ۲۵۰ میلیمتر پس از سایز ۲۰۰ میلیمتر پر مصرف ترین سایز لوله است در اصطلاح لوله ۱۰ اینچ گفته می شود که قطر مفید داخل آن ۲۵سانتی متر است.

لوله کاروگیت ۳۱۵ میلیمتر در فاضلاب شهری و همچنین فاضلاب مجتمع ها و لوله های زهکشی استفاده می شود.

لوله کاروگیت ۵۰۰ میلیمتر در فاضلاب شهری، جمع آوری آب های سطحی و دریچه های دسترسی مرتفع استفاده می شود.

لوله ۵۰۰ گران تر به همین خاطر مصرف لوله ۴۰۰ را بیشتر کرده است.

لوله کاروگیت ۶۰۰ میلیمتر در شبکه های جمع آوری فاضلاب همچنین آب های سطحی و معابر آدم روی مخزن ها لوله کاروگیت ۸۰۰ و ۱۰۰۰ میلیمتر استفاده در شبکه اصلی فاضلاب و معابر آدم رو لوله های زهکشی و انتقال آب رودخانه ها به صورت ثقلی، معمولا لوله ۹۰۰ کم مصرف است و همیشه از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ استفاده می شود

لوله کاروگیت ۱۰۰۰ این نوع لوله در شاخه‌های ۶ متری تولید می‌گردد، از لوله کاروگیت ۱۰۰۰ میلیمتر در شبکه‌های اصلی فاضلاب‌های شهری، پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و برای انتقال آب رودخانه‌ها، منهول‌ها و یا دیواره چاه‌ها استفاده می‌شود.

لوله کاروگیت ۱۲۰۰ این سایز به صورت کوپلر سرخود و بدون کوپلر تولید می‌گردد. از لوله کاروگیت ۱۲۰۰ میلیمتر در مخزن سازی، تولید سپتیک تانک، چربی گیر پلی اتیلن، ساخت منهول‌های فاضلاب و شبکه اصلی جمع آوری فاضلاب استفاده می‌گردد.

لوله کاروگیت ۱۶۰۰ این سایز از لوله در شاخه‌های ۳ و ۶ متری تولید و برای اتصال دو حلقه لوله کاروگیت سایز ۱۶۰۰ از جوش اکستروژن استفاده می‌گردد. این سایز لوله کاروگیت در شبکه‌های اصلی فاضلاب، مخزن سازی، منهول سازی، انتقال آب رودخانه ها بصورت ثقلی و زیر جاده ها برای رد کردن آب استفاده می‌گردد.

لوله کاروگیت ۱۸۰۰ از لوله کاروگیت ۱۸۰۰ میلیمتر در شبکه‌های انتقال فاضلاب شهری، فاضلاب‌های بزرگ صنعتی، ساخت منهول پلی اتیلن، سپتیک تانک پلی اتیلن، چربی گیر پلی اتیلن، غلاف برای دور لوله‌های گاز، ایستگاه پمپاژ، انتقال آب یا هر سیالی به صورت ثقلی، زیر جاده‌ها برای عبور آب و رودخانه‌ها و قالب جهت تزریق بتن دور لوله‌ها استفاده می‌شود .

لوله کاروگیت ۲۰۰۰ از لوله کاروگیت ۲۰۰۰ میلیمتر در فاضلا‌ های صنعتی کارخانجات، پالایشگاه‌های نفت و گاز، پتروشیمی‌ها، شهرک‌های صنعتی، سپتیک تانک پلی اتیلن، منهول پلی اتیلن، چربی گیر پلی اتیلن، ایستگاه پمپاژ، غلاف دور لوله‌های گاز و آب، زیر جاده‌ها برای گذر آب و داخل کانال‌ها استفاده می‌گردد و در شاخه‌های ۳، ۶ و ۱۲ متری در بازار موجود می‌باشد.

توضیحاتی درباره کیفیت لوله کاروگیت سنندج

توضیحاتی درباره کیفیت لوله کاروگیت سنندج

لوله کاروگیت فاضلاب از نظر مشخصات فنی و کیفیت باید با استاندارد DIN16961-2 مربوط به کنترل ابعاد و مقاومت حلقوی لوله و EN13476 سایر آزمون های مربوط به مشخصات کیفیت محصول مطابقت داشته باشد. این لوله‌ ها در شاخه‌های ۶ متری تولید می‌شوند و لوله‌های ۱۲ متری بدون کوپلر و واشر می‌باشند. لوله های کاروگیت را می‌توان از قطر ۱۰۰تا ۱۱۰۰میلی متر تولید نمود. جهت انشعاب این لوله‌ ها از اتصالات سه راه زانو و چهار راه استفاده می‌شود.

لایه درونی

لوله کاروگیت لایه درونی صاف و صیقلی است به نحوی که با لمس آن، انگشتانتان به سختی خلل و فرج را (در صورت وجود) حس خواهند کرد. و این در انتقال فاضلاب بسیار مهم است. صاف و صیقلی بودن جداره درونی به این دلیل است که سیال بتواند به راحتی و سهولت در آن جریان داشته باشد. سطح داخلی لوله کاروگیت، می تواند به رنگ های آبی، زرد و یا در مواردی حتی قهوه ای و سیاه (لوله های کاروگیت فاضلابی) باشند.

لایه بیرونی (اسپیرال-مارپیچ) لوله کاروگیت

لایه بیرونی لوله های کاروگیت به صورت برجسته و حلقه حلقه یا اسپیرال می باشند. این حلقه ها به مقاومت مکانیکی این لوله بسیار کمک می کنند. سطح بیرونی این لوله معمولا به رنگ مشکی می باشد.

معیار های انتخاب یک لوله کاروگیت مخابراتی

لوله های کاروگیت دارای یکسری مزایای خاص نسبت به لوله های مشابه می باشند که در زیر به برخی از آنها اشاره میکنیم :

طول عمر بالا تا ۱۰۰ سال

استحکام بالا

وزن کم

تحمل فشار زیاد در زیر زمین

مقاومت در برابر جوندگان

تحمل گرما تا ۵۰ درجه و سرمای شدید

مقاومت در برابر شکستگی ، ترک خوردگی

مناسب برای زمین های غیر هم تراز و نامتعارف

انعطاف پذیری بالا

رسوب ناپذیری، بدلیل صیقلی بودن سطح داخلی لوله

مقاومت در برابر مواد شیمیایی (اسید ها، بازها)

سهولت در نصب و اجرا

حمل و نقل آسان

مقامت در برابر سایش

عدم امکان نشت

مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشیدی به دلیل استفاده از مواد (Anti-uv) در آن

نگهداری و تعمیر آسان

سازگاری با محیط زیست

قابلیت بازیافت

فشار حلقوی در لوله های کاروگیت: فشار حلقوی لوله کاروگیت یا مقاومت حلقوی لوله، پارامتری است که بیان می کند لوله های کاروگیت تا چه حد در برابر فشارهای خارجی مقاومت می کنند. فشار حلقوی لوله کاروگیت بر حسب واحد کیلونیوتن بر متر مربع (KN/M2) اندازه گیری می شود. طبق تعریف، فشار حلقوی عبارت است از میزان فشاری که بر واحد سطح لوله وارد می شود. لوله های کاروگیت ابعاد و اندازه های مختلفی دارند.

طبیعتاً هر کدام از این لوله ها مقدار معینی فشار را می توانند تحمل کنند. با وجود اینکه در سیستم های فاضلابی فشار کاری برابر با فشار اتمسفر است، اما ممکن است سیالی که از داخل لوله ها عبور می کنند، اندکی فشار بر دیواره حلقوی لوله کاروگیت وارد نمایند. به طور نمونه، لوله پلی اتیلن کاروگیت فاضلابی با ابعاد ۲۰۰ میلی متر، فشارحلقوی برابر ۳۱٫۵ کیلو نیوتن و لوله کاروگیت فاضلابی با اندازه ۲۵۰ میلی متر، فشار کاری ۱۶، ۳۱٫۵ و ۶۴ کیلو نیوتن را می تواند تحمل کند. به طور کلی، حداقل فشار حلقوی برای لوله کاروگیت باید معادل ۱۶کیلو نیوتن بر متر مربع باشد. نکته پایانی این است که اندازه و ابعاد لوله کاروگیت، بر روی میزان فشار حلقوی لوله کاروگیت نقشی ندارد؛ مقاومت حلقوی یا فشار حلقوی، عاملی است که با توجه به جنس لوله سنجیده می شود.

توزیع بی واسطه لوله کاروگیت استاندارد

توزیع بی واسطه لوله کاروگیت استاندارد توزیع بی واسطه این لوله ها به مراتب ارزان تر از شکرت ها و فروشگاه های دیگه هست و کالا زود تر و سریع تر به دست مشتری رسیده می شود و مشتری میتواند با اطمینان خاطر بیشتری به خرید خود بپردازد

مرجع پخش لوله کاروگیت استاندارد

این نوع لوله ها در بیشتر شهر ها تولید می شوند شهرهایی مثل اصفهان، قم، مشهد، تهران و… بر این اساس مرجع پخش این لوله ها در بیشتر شهر ها وجود دارد با در نظر گرفتن نوع لوله این که نیاز داریم باید به یکی از مرجع های پخش مراجعه کنیم. لوله کاروگیت فروش و خرید بالایی دارد

عرضه کننده لوله کاروگیت استاندارد

عرضه کننده لوله کاروگیت استاندارد لوله کاروگیت ساری

از فعال‌ترین برندهای محبوب لوله کاروگیت، کارخانه لوله کاروگیت ساری است که در سایزهای مختلف این لوله را ارائه کرده است.

لوله کاروگیت کرمان

از دیگر لوله کاروگیت‌ های معروف، برند کرمان است. عمده مصارف این لوله، فاضلاب خانگی، شهری، زهکش و صنعتی است.

لوله کاروگیت کرج

لوله کاروگیت کرج دارای سطح داخلی صاف و سطح خارجی موج دار بوده و به علت پروفیلی که در سطح مقطع لوله به کار رفته است، نسبت به کاروگیت‌های دیگر، وزن سبک‌تری دارد.

لوله کاروگیت کرمانشاه

برای انتقال آب و فاضلاب، لوله کاروگیت کرمانشاه در کنار معروف‎ترین لوله کاروگیت‌های ایرانی قرار گرفته است.

این لوله ها باید حداقل مقاومت مکانیکی 31.5 کیلونیوتون بر مترمربع را تحمل کنند و می توانند فشارهای 16، 31.5 و 64 کیلو نیوتن را تحمل کنند. استحکام و مقاومت لوله های کاروگیت به میزان زیادی به تراکم خاک (Backfill) ، نوع خاک و نحوه بستر سازی آن بستگی دارد که این موضوع خود به دلیل خواص فیزیکی منحصر بفرد این لوله ها است به صورتی که در هنگام بالا بودن فشردگی خاک فشار وارد برلوله به خاک منتقل می شود و این امر باعث می شود تا این مدل از لوله فشار بالایی را تحمل کند که این موضوع در لوله های بتنی متفاوت است و فقط خود لوله فشار را تحمل می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما