مرکز خرید لوله پلی اتیلن 6 اینچ

لوله پلی اتیلن ۶ اینچ و لوله پلیکا شماره 8 یکی از مدل های لوله در بازار است که بسته به سایزی که دارد در موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله در مراکز تولیدی در برندها و کیفیت های مختلف ارائه شده و بسته به همین موارد دارای نرخ های متنوعی است که نیازهای همه مشتریان را پوشش می دهد که مراکز عرضه کننده زیادی نیز هستند و در کار خرید و فروش این محصول و رفع نیاز بازار می باشند. برای خرید لوله پلی اتیلن 6 اینچ با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

مرکز خرید لوله پلی اتیلن 6 اینچ

بررسی کیفیت انواع لوله های موجود در بازار

بررسی کیفیت انواع لوله های موجود در بازار

لوله‌های پلی اتیلن و لوله و اتصالات پلی ران دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها دارای خواص مکانیکی و فیزیکی منحصر‌به‌فردی هستند. که از این میان میتوان به لوله های پلی اتیلن صنعتی ، لوله های پلی اتیلن موج دار و لوله های پلی اتیلن نرم اشاره کرد.

با توجه به نوع کاربری که برای لوله در نظر داریم، باید از مدل خاص این لوله‌ها استفاده کنیم. این لوله‌ها، به عنوان یکی از نخستین گزینه‌های جایگزین لوله‌های فلزی در بازار معرفی شدند و علاوه بر قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به لوله‌های فلزی، در برابر خوردگی و مواد شیمیایی نیز مقاوم‌تر عمل می‌کنند. در صورت رعایت درست روش کار با لوله پلی اتیلن، عمر این دسته از لوله‌ها تا ۱۰۰ سال نیز می‌رسد.

لوله پلی اتیلن تا به امروز در طیف وسیعی از مصارف صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و انواع مختلفی از این لوله‌ها با ویژگی‌ها و مشخصات مختلف در بازار وجود دارند که هر کدام به منظور خاصی به کار برده می‌شوند.

برای ارزیابی کیفیت و طول عمر لوله پلی اتیلن نیاز است که تست کنترل به طور دقیق صورت بگیرد و این موضوع از مهم ترین و ضروری ترین قسمت های کارخانه محسوب می شود.

دقت این آزمایش ها نیاز از مرغوبیت نهایی لوله است. تست سنجش بر اساس پارامترهای شیمیایی صورت می گیرد و همینطور استانداردهای جهانی برای این مدل از لوله ها ارزیابی می شود و بررسی آن بر اساس شرایط محیطی مختلف ارزیابی می شود. خواص فیزیکی و شیمیایی لوله های پلی اتیلن بسیار در آزمایشگاه ها بررسی می شود رویکرد سنجش و ارزیابی بسیار مهم است. اولین تستی که برای لوله پلی اتیلن صورت می گیرد درصد وزنی دوده است که البته با عنوان درصد وزنی کربن نیز شناسایی می شود. نیاز است که دانسیته نیز تعیین شود.

میزان خمش و فشار و ضریب الاستیسیته می بایست تست شود و بسیار اهمیت دارد. همینطور آزمون های خواص ظاهری لوله از نظر ابعاد و قطر و رنگ بررسی می شود. میزان حلقوی لوله ها بررسی می شود و در نهایت نوبت به بررسی پایداری حرارتی یا اکسایش لوله ها است. پلی اتیلن ها از نظر میزان گرانروی بررسی می شود و تستی مربوط به هیدرواستاتیک بررسی می شود.

یک لوله پلی اتیلن مرغوب در همه آزمایش های اعلام شده به نتیجه مطلوب دست می یابد. کمترین نقص در نتیجه آزمایش نشان می دهد که محصول از کیفیت کافی برخوردار نیست.

یک مثال در این مورد در خصوص عدم توزیع یکنواخت دوده در کل لوله است به طوری که سبب می شود قسمت های مختلف لوله استحکام متفاوتی داشته باشد. بخشی از دیواره لوله ها بسیار شکننده تر از قسمت های دیگر است و این موضوع به نوبه خود دردسر ایجاد می کند.

عوامل موثر بر کیفیت لوله ها و اتصالات

به طور کلی عوامل موثر بر کیفیت تولید لوله های پلی اتیلن متفاوت هستند. فرایند تولید لوله پلی اتیلن شامل مراحل مختلفی است که در این مقاله سعی داریم ضمن مرور این مراحل، بر عوامل موثر بر کیفیت محصول نهایی حین فرایند تولید نگاهی بیندازیم.

مواد اولیه

کیفیت و نوع مواد اولیه در کارآیی و خواص مکانیکی لوله های پلی اتیلن، نقش مهمی را ایفا می نماید. عواملی نظیر دانسیته، توزیع وزن مولکولی، میزان کربن، نوع کربن، حداکثر اندازه ذرات کربن، چگونگی پخش کربن، همگونی در دانه بندی گرانول ها و میزان رطوبت در آنها می توانند نقش موثری در کیفیت لوله ها داشته باشند.

وقتی مذاب پلی اتیلن خنک می شود به صورت کریستال در می آید هر چه زنجیره های مولکولی پلی اتیلن کوتاه تر و درجه شاخه شدن آنها کمتر باشد، کریستالیزاسیون بهتر صورت می گیرد و دانسیته بالاتر می رود. با بالاتر رفتن دانسیته، مشخصه های زیر بهبود می یابند:

– نیروی کششی

– ضریب الاستیسیته

– مقاومت در برابر حلال ها و مواد شیمیایی

– نفوذ ناپذیری در برابر گازها

علاوه بر این، مقاومت لوله های پلی اتیلن در برابر نور ماوراء بنفش خورشید، به میزان کربن، نوع کربن، اندازه ذرات آن و چگونگی پخش آنها بستگی دارد و چون اختلاط دوده موجود در مستربچ با پلیمر پایه بی رنگ در داخل اکسترودر به طور کامل انجام نمی شود، توزیع یکنواختی از کربن به وجود نخواهد آمد و لوله در فضای باز، آسیب پذیر خواهد شد.

بنابر دلایل فوق، پلی اتیلن سیس پلاست سعی نموده است که حتی الامکان از گرانول هایی در تولید لوله استفاده نماید که در کارخانجات پتروشیمی و در طی فرآیندهای صحیح، دارای حد مجاز کربن با توزیع مناسب شده باشند. در صورتی که استفاده از پلیمر بی رنگ اجتناب ناپذیر باشد، بایستی حتما از مستربیچ هایی استفاده نمود که پلیمر پایه آنها از نوع پلی اتیلن سنگین بوده و دارای 35 تا 40 درصد وزنی، کربن خالص باشند.

ماشین آلات

برای تولید لوله پلی اتیلن با کیفیت مرغوب باید از ماشین آلاتی استفاده شود که طراحی و ساخت آنها بر اساس استاندارد بوده و صرفا به منظور این نوع تولید طراحی شده باشند. امروزه تعداد زیادی از شرکت های اروپایی و آسیایی در امر تولید انواع اکسترودر فعالیت دارند، اما تعداد سازندگان معتبر و موفق در ساخت تجهیزات و علی الخصوص اکسترودر مربوط به تولید لوله پلی اتیلن، انگشت شمار می باشند.

فرآیند اکستروژن در تولید لوله پلی اتیلن از حساسیت بالایی برخوردار بوده و نحوه عملکرد آن، بر کیفیت محصول در طولانی مدت تاثیر به سزایی دارد. به طور خلاصه عوامل موثر در کارایی مناسب خط تولید پلی اتیلن به شرح زیر می باشد:

– هماهنگی و دقت زیاد میان گیربکس و موتور اکسترودر به منظور خروج یکنواخت مواد اولیه از انتهای اکسترودر یا قالب

– طول سیلندر و مارپیچ به منظور هماهنگی حرکت و پخت مواد اولیه – طراحی مارپیچ در مورد کام های مارپیچ و سیستم میکسینگ که بر روی مارپیچ تعبیه می گردد و سبب می شود تا مواد پخته شده خیلی خوب میکس و فشرده از اکسترودر خارج شوند.

– استفاده از هیترها، ترموستات ها، و ترموکوپل های کالیبره شده با حداکثر خطای c2+

– طراحی مناسب قالب ها از محل ورود مواد پخته شده تا خروج از سر قالب به نحوی که حرکت مواد به صورت مارپیچ بوده و ضمن عبور از موانع مشخص و توری های ریز به فشردگی لازم برسند.

– تنظیم دقیق سر قالب با کالیبراتور و تانک خلاء می بایست به صورتی انجام پذیرد که هیچ گونه شوکی به مواد اولیه وارد نگردد زیرا چنانچه بعد از خروج مواد مذاب از تانک وکیوم، لوله به سرعت سرد شود، در اثر تنش های به وجود آمده ساختار مولکولی آن شکننده خواهد شد و چنانچه سیستم خنک کننده به درستی عمل نکند اشکالاتی در ضخامت و قطر لوله های پلی اتلین به وجود خواهد آمد که خارج از حدود استانداردهای تعریف شده می باشد.

– تعداد تانک های خنک کننده و فواصل مناسب آنها یکی دیگر از عوامل موثر بر کیفیت می باشد.

– سیستم دستگاه های کشنده یا کاترپیلار نیز با اکسترودر هماهنگی کافی داشته باشد و همچنین آلیاژ زنجیرهایی که لوله را در بر می گیرد و به جلو هدایت می نماید و تعداد فک ها و سیستم برش لوله (یا دستگاه اره) تمامی از عوامل موثر بر کیفیت تولید لوله پلی اتیلن می باشند.

تشریح کاربرد لوله های کاروگیت

تشریح کاربرد لوله های کاروگیت

لوله دوجداره کاروگیت , لوله پلی اتیلن کاروگیت , لوله کاروگیت , لوله دوجداره , لوله کنگره‌ای و ….. همگی نام لوله‌ای است که از دو لایه پلی اتیلن تشکیل شده است , لایه داخلی کاملا صیقلی و لایه بیرونی کنگره‌ای و موج دار است که این فرم و حالت هندسی باعث ایجاد مقاومت بسیار بالایی در جهت تحمل کلیه فشارهای سطحی و زیر سطحی, اعم از بار زنده و مرده را در زیر سطح زمین متحمل میشود .

لوله‌های دوجداره کاروگیت در سه بخش فشاری دسته بندی میگردند که به ترتیب عبارتند از ۱۶ -۳۱٫۵ -۶۴ کیلونیوتن که هرکدام مصرف خاصی به لحاظ نوع سطح خاک فشار بار سطحی و زیر سطحی دارند .

لوله‌های پلی اتیلنی دوجداره کاروگیت تحمل بالایی را به جهت حجم خاک و مقاومت حلقوی دارند و فشار داخلی این لوله‌ها معمولا 2 یا 4 بار می‌باشد و این لوله‌ها را نمی‌توان در شبکه‌های تحت فشار استفاده نمود. جهت اتصال لوله های پلی اتیلن کاروگیت از کوپلر و واشر و یا جوش اکسترودر استفاده می‌شود.

کاربرد لوله کاروگیت

• انتقال فاضلاب های شهری و روستائی

• غلاف رایزر

• غلاف کابل‌های برقی و کابلهای فیبرنوری

• جایگزین نهرهای آب در روستاها و باغات

• جدار چاه

• جدارسپتیک تانک

• بصورت نیم لوله جهت استفاده در نهرهای آب کشاورزی

• زهکش در پروژه های مختلف اعم از کشاورزی و ساختمانی

و دیگر مصارف مهم و ارزنده دیگر که می‌توان از لوله‌های کاروگیت تحت عناوین مختلف استفاده نمود, ویژگی‌های لوله کاروگیت با توجه به نیاز امروز در مدیریت‌های شهری و برقراری فاضلاب‌های شهری و جمع‌آوری آبهای سطحی از بهترین گزینه‌ها در این سیستم می‌باشد به گونه‌ای که امروز در بیشتر است شهرهای در پروژه‌های فاضلابی از لوله‌های کاروگیت فاضلابی استفاده می‌شود.

بررسی بهداشتی بودن لوله های پلی اتیلن

آلودگی محیط زیست از منابع گوناگون صورت می‌گیرد. با پیشرفت تمدن بشری و توسعه فناوری و ازدیاد روز افزون جمعیت ، در حال حاضر دنیا با مشکلی به نام آلودگی در هوا و زمین روبرو شده است که زندگی ساکنان کره زمین را تهدید میکند. بطوری که در هر کشور حفاظت محیط زیست مورد توجه جدی می باشد.

درکاهش این آلودگی ها،استفاده از لوله و اتصالات پلی اتیلن می‌تواند بهترین گزینه براd سیستم‌های انتقال سیالات در پروژه های بزرگ و کوچک صنعتی، نیروگاه ها و سیستم آبرسانی باشد. همچنین لوله های پلی اتیلن در سیستم‌های فاضلاب شهری و انتقال فاضلاب صنعتی، سیستم های گازرسانی و پروژه های بزرگ اطفاء حریق که درکانش میزان آلودگی آب نقش بسزایی دارند.

هدف از این تحقیق، افزایش دانش در مورد لوله های پلی اتیلن، شناسایی روند مربوط به کیفیت لوله های تولید شده و ارزیابی آنها در یک روش علمی و سازنده در ارتباط با محیط زیست است.

کاربرد لوله پلی اتیلن در کشاورزی و صنایع وابسته به آن بسیار زیاداست، کنترل منابع آبی و جلوگیری از هدر رفت آب و مزایای بسیار و منحصر بفرد لوله های پلی اتیلن باعث استفاده بیش از پیش از این لوله ها شده است, دوام و استحکام بالا, کم هزینه بودن, عمر طولانی, سبک بودن, انعطاف پذیری, مقاومت در برابر اشعه نور خورشید, مقاومت در برابر خوردگی , بهداشتی بودن و غیر سمی بودن و تنوع بالا در سایز ، اندازه و نصب لوله های پلی اتیلن به آسانی برخی از مزایای لوله های پلی اتیلن میباشد که کشاورزان و دستاندرکاران را به استفاده از لوله های پلی اتیلن ترغیب میکند.

تولید کننده لوله پلی اتیلن 6 اینچ

تولید کننده لوله پلی اتیلن 6 اینچ شرکت های زیادی با برند های مختلف در کشور بویژه در همدان با بهره گیری از مجهزترین ماشین آلات لوله پلی اتیلن عمده تولید کرده و در نمایندگی های مربوطه به صورت عمده و خرده با بهترین قیمت به فروش می‌رساند.

لازم به ذکر است که قیمت این لوله‌ها با توجه به اینکه نفت ماده تشکیل دهنده آن است با نوسانات ارز، قیمت جهانی نفت و خلوص مواد اولیه در بازار متغیر می‌باشد و بهتر است برای اطلاع از قیمت روز با کارشناسان نمایندگی های موجود تماس حاصل فرمایید.

تامین کنندگان انواع لوله پلی اتیلن 6 اینچ

شرکت تولید پلی اتیلن در بازار فعالیت گسترده ای دارد و با استفاده از تجهیزات پیشرفته و نیروی انسانی متخصص خود و با بکار گیری مواد اولیه باکیفیت و مرغوب به تولید بهترین لوله مشغول است و با عملکرد درست خود به بهترین نحو ممکن نیاز مشتریان را رفع می کند.

قیمت های خرید لوله در تولیدی بسیار ارزان و باصرفه است چون علاوه بر اینکه عمده ارائه می شود و قیمت های عمده از خرده ارزانتر است این محصول مستقیم و بدون واسطه نیز به دست مشتری می رسد، همچنین قیمت لوله پلی اتیلن بسته به کیفیت و مدل متفاوت می باشد.

مشخصات لوله پلی اتیلن از نظر ابعاد و اندازه و همچنین متفاوت است که فشار اسمی، دبی، سختی، استحکام ، ضخامت لوله های پلی اتیلن و قطر لوله های پلی اتیلن در هر مدل لوله ای مختلف است مثلا نوع لوله دو جداره دارای مقاومت حلقوی می باشد که برای خرید لوله باید آن را متناسب با کاربردش خریداری نمود و باید از مشخصات هر مدلی از آن نیز قبل از خرید اطلاع کسب نمود.

عمده فروشی لوله پلی اتیلن 6 اینچ

عمده فروشی لوله پلی اتیلن 6 اینچ قیمت خرید لوله پلی اتیلن ۶ بار با توجه به استاندارد بودن لوله، نوع مواد اولیه به کار رفته در تولید، هزینه های حمل و نقل و خلوص مواد اولیه کاملا متفاوت بوده و خریداران می توانند. قیمت روز این محصول را هم به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی بپرسند. در ماه های اخیر به دلیل گرانی مواد اولیه و بی ثباتی نرخ ارز، قیمت این لوله ها رشد چند برابری داشته است.

اگر خریدار لوله های پلی اتیلن ۶ بار هستید و می خواهید آن را با قیمت مناسب تر خریداری کنید، بهتر است درخواست خود را به صورت عمده و در حجم بالا ثبت کنید. خرید به صورت عمده صرفه اقتصادی دارد و می توان با هزینه کمتر، تعداد بیشتری از این لوله ها را خریداری نمود. این نوع از لوله ها به دلیل کاربردهای وسیعی که دارند، بسیار پرفروش اند و قیمت آن بر اساس میزان سفارش مشتری ممکن است تغییر نماید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما