قیمت عرضه لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای در سال 1400

لوله پلی اتیلن قطره ای که به لوله بارگیری معروف است به دلیل وجود مواد پلی اتیلن در آن می تواند گزینه مناسبی برای آبیاری قطره ای در نظر گرفته شود. زیرا انعطاف پذیری بالایی دارد و برای کشاورزان گزینه ای 100% مقرون به صرفه محسوب می شود و به همین دلیل توصیه می کنیم برای این نوع تیوب کاربردی در اسرع وقت به https://fa.parsethylene-kish.com/ مراجعه کنید. خرید و خرید با قیمت مناسب شبانه روزی. خرید اینترنتی صد در صد مزایای خاصی دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت. شما می توانید این شلنگ کاربردی را در اندازه های خاص خریداری کنید. سایزهای 16 و 20 میلی‌متر از جمله اندازه‌های رایج هستند که کاربرد آن‌ها را در سیستم آبیاری قطره‌ای نشان می‌دهند و چکه‌های داخل شیلنگ و روی آن را مزیت اصلی آن می‌دانند. در این مقاله به بررسی لوله پلی اتیلن آبیاری و قیمت لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای خواهیم پرداخت؛ بنابراین از شما دعوت می کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

قیمت عرضه لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای در سال 1400

آشنایی با مراحل تولید لوله پلی اتیلن

آشنایی با مراحل تولید لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن به دو نوع تک جداره و دو جداره تقسیم می شوند که در روش تولید هر دو نوع بحث شده است. لوله های پلی اتیلن یک طرفه که لوله های پلیمری هستند در واقع از یک لایه تشکیل شده و در موارد مختلفی از جمله انتقال آب آشامیدنی و لوله کشی سیستم های اطفای حریق مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله های پلی اتیلن دو جداره یا لوله های کاروگیت دو جداره که می توانند فشارهای خارجی بسیار بالایی را تحمل کنند برای کارهایی مانند ساخت پل و سنگفرش جاده ها استفاده می شود. مواد اولیه تولید لوله پلی اتیلن دو طرفه کاروگیت دارای خواصی مانند مقاومت شیمیایی بالا، انعطاف پذیری بالا، وزن سبک و مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت، برق، آسیب و مواد خورنده می باشد. تولید لوله پلی اتیلن تک جداره به روش اکستروژن و تولید لوله کاروگیت دو جداره به روش اکستروژن پیوسته که در ادامه ذکر شده است.

نحوه ساخت لوله پلی اتیلن

تولید لوله پلی اتیلن شامل مشاوره مرحله اصلی است که به شرح زیر است:

برای گرم کردن دستگاه چاپ به هم زدن تبدیل مواد اولیه به شکل خاص حفظ شکل مواد اولیه در فرآیند خنک سازی گذر از مراحل فوق نه تنها در تولید لوله پلی اتیلن بلکه در تولید لوله هایی که باید دیواره یا دیوار پروفیل سخت داشته باشند و حتی برای تولید اتصالات تزریقی و همچنین اتصالات قالبی ضروری و الزامی است. تولید لوله پلی اتیلن با قطرهای مختلف برای تولید لوله های پلی اتیلن با قطرهای مختلف باید به طور مداوم توسط قالب حلقه ای (مرده) ریخته گری شوند. این کار در حالی انجام می شود که در ساخت لوله های پروفیل با قطر زیاد، پروفیل روی یک لولا پیچیده می شود و سپس اتصالات آن با جوش حرارتی عایق می شود.

برای اطمینان از نحوه تولید لوله پلی اتیلن، باید تمامی استانداردهای رایج برای لوله های پلی اتیلن و تست های کنترل کیفیت را بررسی کنیم. در طول این فرآیند باید تعدادی از مراحل بررسی شود تا مطمئن شوید که مراحل تولید مطابق با استانداردهای لازم است.

اکستروژن لوله:

این مرحله شامل آماده سازی مواد اولیه، اکستروژن، اندازه گیری، خنک سازی، چاپ، برش و رسیدن به محصول نهایی می باشد.

توضیحات مواد اولیه:

کیفیت رزین خام در محل تولید رزین به دقت کنترل می شود. برای اطمینان از کیفیت عالی رزین از یک سری آزمایشات استفاده می شود. یک صفحه گواهی حاوی خواص فیزیکی مهم لوله برای سازنده لوله و لوازم جانبی ارسال می شود. این ویژگی ها شامل شاخص مذاب، چگالی، ESCR (مقاومت در برابر ترک ناشی از تنش های محیطی) و SCG (رشد ترک)، تست های پایداری و غیره می باشد. تامین کننده رزین و سازنده لوله ممکن است با انجام آزمایشات دیگر موافقت کنند.

تولید لوله پلی اتیلن یک طرفه

لوله پلی اتیلن تک جداره یکی از لوله های پلیمری است که با توجه به خواص لوله پلی اتیلن نسبت به سایر لوله ها، روند استفاده از این محصول رو به افزایش است. تولید لوله پلی اتیلن یک طرفه به روش اکستروژن. مواد اولیه به صورت گرانول شفاف در موارد مختلفی در صنایع لاستیک سازی و پلاستیک استفاده می شود. در این روش مواد اولیه را داخل پرس ریخته و سپس در حرارت ذوب می کنند.

سپس مواد مذاب توسط ماردون به جلو رانده شده و پس از خارج شدن از اکسترودر وارد قالب می شوند. سپس مواد پخته شده پس از خروج از قالب از کالیبراتور عبور کرده و با استفاده از مخزن خلاء و اعمال فشار شکل می گیرد. سطح لوله ها بلافاصله پس از خروج از دستگاه توسط جریان آب سرد خنک می شود. در نهایت پس از ثبت مشخصات فنی، نشان استاندارد، تاریخ ساخت و نشان شرکت، لوله ها توسط دستگاه برش در اندازه های مختلف برش داده می شوند.

تولید لوله پلی اتیلن یک طرفه که در بالا توضیح داده شد بسیار کوتاه بود و از عملکرد ماشین آلات تولید صحبت نمی کرد. لازم به ذکر است در صورتی که یکی از ماشین آلات خط تولید در فرآیند تولید لوله پلی اتیلن تک جداره به درستی کار نکند، فرآیند تولید با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. اطمینان از یکپارچگی دستگاه های خط تولید ضروری است.

تولید لوله پلی اتیلن دو طرفه

تولید لوله پلی اتیلن دو طرفه شباهت هایی با تولید لوله پلی اتیلن یک طرفه دارد و به روش اکستروژن می باشد اما ماشین آلات مورد استفاده در این خط تولید متفاوت است. به عنوان مثال در فرآیند ساخت لوله پلی اتیلن دو طرفه از دو پرس استفاده می شود که یکی برای تولید لایه داخلی و دیگری برای تولید لایه بیرونی استفاده می شود. همانطور که گفته شد در این فرآیند همانند تولید لوله های پلی اتیلن تک جداره مواد اولیه وارد دستگاه می شود.

تعیین دمای صحیح در این مرحله بسیار مهم است و دماهای مختلف باعث تغییر در نوع محصول تولیدی می شود. سپس لوله از محفظه ای عبور داده می شود تا شکل بگیرد و از قالب های چرخشی و پیوسته برای تشکیل حلقه در سطح بیرونی لوله استفاده می شود. در نهایت از جریان آب سرد برای خنک کردن لوله استفاده می شود.

3 مشخصه مهم لوله پلی اتیلن تک لایه

امروزه کاربرد لوله تک لایه بسیار گسترده است و در صنایع مختلف کاربرد دارد. داخل این لوله پلی اتیلن به صورت کاملا بهداشتی استفاده می شود بنابراین بهترین گزینه برای حمل آب شرب می باشد. از دیگر برنامه های کاربردی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبیاری تحت فشار
  • انتقال و تصفیه مایعات اسیدی و شیمیایی با امنیت بالا
  • جابجایی خنک کننده ها و بخاری ها مانند گرمایش از کف صنعت خودرو
  • عایق بندی کابل های برق و فیبر نوری کشاورزی و صنعت آبیاری به طرق مختلف

ویژگی های منحصر به فرد این تجهیزات آن را به بهترین جایگزین برای محصولات مشابه قدیمی تبدیل کرده است. مقاومت آنها در برابر فشار، رطوبت و زنگ زدگی آنها را به انتخاب خوبی در زیر زمین و در مناطق ساحلی و ساحلی تبدیل کرده است. این لوله ها مایعات پرفشار را حمل می کنند.

توضیحاتی درباره کیفیت لوله پلی اتیلن

توضیحاتی درباره کیفیت لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن که به آن لوله پلی اتیلن می گویند، لوله پلی اتیلن است و به دلیل کیفیت بالا و مزایای فراوانی که یکی از آنها انعطاف پذیری است، این ماده کاربرد وسیعی دارد. مشخصات لوله پلی اتیلن به صورت زیر است:

  • وزن کم
  • مقاوم در برابر آسیب پذیری
  • انعطاف پذیری
  • اتصال راحت
  • مقاوم در برابر سایش
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی


انجام تست های کنترل کیفیت بر روی لوله های پلی اتیلن یکی از اقدامات مهم و ضروری در کارخانه ها برای تولید لوله پلی اتیلن می باشد. دقت و صحت این آزمایش ها معیاری برای کیفیت نهایی این لوله ها می باشد. در واقع تست های کیفی لوله های پلی اتیلن از نظر پارامترهای شیمیایی و فیزیکی مشخص می کند که این لوله ها تا چه حد بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شده اند و آستانه پایداری آنها در شرایط مختلف محیطی چقدر است.

به طور کلی خواص فیزیکی و شیمیایی لوله های پلی اتیلن در آزمایشگاه کارخانه تولید لوله ارزیابی می شود. در زیر مهمترین آزمایشات کنترل کیفی لوله های پلی اتیلن را شرح خواهیم داد. تعیین نوع تست های انجام شده بر روی انواع لوله های پلی اتیلن بر اساس استانداردهای ISO، DIN، ASTM، BSI، ISIRI و AWWA می باشد. هر یک از این استانداردها یکی از خواص لوله های پلی اتیلن را بررسی می کند.

تست های کنترل کیفیت لوله پلی اتیلن

تست های کنترل کیفیت لوله پلی اتیلن مهمترین آزمایشات انجام شده بر روی این لوله ها عبارتند از:

  • تعیین دانسیته
  • تست خمش، فشار و ضریب الاستیسیته
  • آزمایش آستانه لوله در برابر فشار داخلی
  • آزمایش مشخصات ظاهری لوله (ابعاد – قطر – رنگ)
  • سفتی لوله چرخه ای
  • میزان اکسیداسیون لوله ها (پایداری حرارتی) ویسکوزیته پلی اتیلن
  • تست هیدرواستاتیک

لوله های پلی اتیلن باید در تمام این آزمایشات نتایج مورد نظر را ثبت کنند. کوچکترین نقص در نتیجه نهایی تست کنترل کیفی لوله پلی اتیلن نشان دهنده کیفیت نامناسب لوله و ایرادات خط تولید می باشد. به عنوان مثال، اگر دوده یا کربن به طور یکنواخت در سراسر لوله توزیع نشود، قسمت‌های مختلف لوله دارای استحکام متفاوتی خواهند بود، بنابراین برخی از قسمت‌های دیواره لوله بسیار شکننده‌تر از سایرین خواهند بود. تست پایداری حرارتی توانایی لوله های پلی اتیلن را برای تحمل دماهای بالا تعیین می کند. این ویژگی برای لوله هایی که قرار است در شرایط کاری بسیار گرم نصب شوند بسیار مهم است.

نکاتی برای خرید اتصالات آبیاری کشاورزی

به طور کلی لوازم آبیاری را می توان به انواع زیر تقسیم کرد:

لوازم جانبی پلی اتیلن، اتصالات چدنی، اتصالات آهنی، لوازم جانبی گالوانیزه، لوازم جانبی آلومینیومی، لوازم جانبی پی وی سی، لوازم جانبی پلی پروپیلن ولوازم جانبی آبیاری پلی اتیلن.

این ترکیبات دارای خواص منحصر به فردی هستند، بنابراین امروزه به بهترین گزینه برای سیستم های انتقال مایع مانند آب، به ویژه در سیستم های آبیاری تبدیل شده اند. به جرات می توان گفت که در بین تمام اتصالات آبیاری، اتصالات پلی اتیلن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از این لوازم جانبی که در سیستم های آبیاری قطره ای استفاده می شود برای آب بندی، تنظیم جریان آب، تغییر سایز شلنگ در سیستم آبیاری و مواردی از این دست استفاده می شود.

لوازم جانبی شامل انواع گیره و زانویی، سه راهی و ترانسفورماتور، سر لوله و تسمه می باشد که در اندازه ها و فشارهای مختلف و بسته به سایزهای مختلف لوله ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد، در این مقاله قصد داریم به برخی از ویژگی های لوازم جانبی پلی بپردازیم. به اتیلن اشاره می کنیم. با ویژگی های منحصر به فرد لوازم جانبی پلی اتیلن آشنا شوید: تمامی لوله های آبیاری در سیستم های مختلف در معرض تابش نور و اشعه خورشید هستند و این امر بدون شک بر استحکام و دوام این تجهیزات تاثیر می گذارد.

یکی از ویژگی های لوازم جانبی پلی اتیلن مقاومت بسیار بالای آنها در برابر نور مضر خورشید است. علاوه بر این، این ترکیبات مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط اسیدی یا قلیایی یا پوسیدگی دارند و به ندرت توسط مواد شیمیایی آسیب می بینند. اتصالات پلی اتیلن در برابر فشارهای داخلی و خارجی و آسیب های شدید نیز بسیار مقاوم هستند و از دیگر ویژگی های این نوع اتصالات آبیاری می توان به سهولت نصب و مقرون به صرفه بودن اشاره کرد.

از آنجایی که انواع اتصالات داخلی از این نوع مشمول هزینه گمرکی نمی باشد، می توان گفت که اتصالات آبیاری در منزل به صرفه تر و ارزان تر از انواع خارجی می باشد. کارخانه تولید، نوع و کیفیت و خلوص مواد مصرفی در تولید، رعایت استانداردها، فشار کاری، ابعاد و ضخامت و …. عواملی هستند که بر قیمت لوازم آبیاری تأثیر می گذارند.

این اتصالات در صورت نصب و جوشکاری صحیح و استاندارد به هیچ وجه نشتی ندارند و به دلیل انعطاف پذیری بسیار به ندرت در حوادثی مانند رانش زمین و زلزله آسیب می بینند. بد نیست بدانید که هزینه اجرای بستر پروژه با این نوع لوازم آبیاری بسیار کمتر از سیستم های مشابه با لوله های فلزی و آلیاژهای دیگر است و علاوه بر همه اینها عمر مفید بسیار بالا و وزن سبک این نوع لوازم جانبی ویژگی های دیگر، و در نتیجه، حمل و نقل و مراقبت از آنها، بسیار ارزان تر از لوازم جانبی فلزی است.

مرجع پخش لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای

مرجع پخش لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای زمرم پایپ به عنوان مرجع پخش لوله پلی اتیلن آبیاری در ایران شناخته می شود که محصولات باکیفیتی را به مشتریان خود ارائه می کند. این شرکت دارای مجوزهای لازم برای فعالیت بوده و تمام محصولات مورد نیاز برای آبیاری قطره ای را پوشش می دهد. کافی است به بخش فروشگاه زمزم پایپ مراجعه کنید و موارد نیاز خود را ثبت کرده و سفارش دهید.

تامین کنندگان لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای با کیفیت

شرکت زمزم پایپ جزو تامین کنندگان لوله پلی اتیلن قطره ای با کیفیت است. شما به جای خرید لوازم آبیاری غیر استاندارد می توانید به این مرکز مراجعه کنید و انواع لوله های پلی اتیلن از جمله ۳ اینچ را خریداری کنید و فرآیند ابیاری باغ خود را به راحتی انجام دهید. برای دریافت لیست قیمت شیلنگ و همچنین قیمت هر متر لوله کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

عرضه عمده لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای

عرضه عمده لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای اگر باغ یا زمین کشاورزی دارید و می خواهید آبیاری را به بهترین نحو انجام دهید لوله پلی اتیلن آبیاری یکی از مهم ترین وسایلی است که نیاز خواهید داشت. شرکت زمزم پایپ به طور تخصصی در زمینه تولید و عرضه محصولات آبیاری فعالیت می کند؛ بنابراین شما می توانید لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای و سایر لوازم آبیاری را به صورت عمده از این مرکز خریداری کنید. زمزم پایپ آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. برای این کار کافی است با ما تماس بگیرید و محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما