فروش بدون واسطه نوار تیپ آبیاری

فروش نوار تیپ آبیاری

سیستم آبیاری به مجموعه ای از تاسیسات مهندسی آبیاری اطلاق می شود که عمدتاً شامل ساختمان های منبع و کانال آب، سیستم آبرسانی و یک قسمت مجرا می باشد. سیستم های آبیاری مزایایی مانند صرفه جویی در آب آبیاری، کاهش اشغال کانال، بهبود راندمان آبیاری و کیفیت آبیاری دارند.سیستم های آبیاری بارانی، سیستم های آبیاری قطره ای و سیستم های آبیاری خط لوله کم فشار وجود دارد.

سیستم آبیاری از سه بخش تشکیل شده است:

منبع آب (رودخانه، مخزن یا چشمه چاه و غیره) و ساختمان های کانال

سیستم انتقال آب که آب را از منبع آب گرفته و به منطقه آبیاری، شامل کانال ها یا خطوط لوله و تونل ها می رساند

قنات ها

فروش بدون واسطه نوار تیپ آبیاری

موارد استفاده از نوار تیپ در کشاورزی

موارد استفاده از نوار تیپ در کشاورزی

انواع سیستم های آبیاری کدامند و مزایای استفاده از نوار تیپ آبیاری چیست؟

سیستم آبیاری خط لوله از مزایای صرفه جویی در آب آبیاری، کاهش اشغال کانال، بهبود راندمان آبیاری و کیفیت آبیاری برخوردار است. پس آیا انواع سیستم های آبیاری را می شناسید؟ انواع سیستم‌های آبیاری شامل سیستم‌های آبیاری بارانی، سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و سیستم‌های آبیاری آبرسانی با خط لوله کم فشار هستند که عمدتاً از سه بخش تشکیل شده‌اند: اولین تأسیسات آبگیری و فشار، شبکه خط لوله تحویل آب و دستگاه خروجی آب آبیاری. سه نوع ثابت، نیمه ثابت و متحرک وجود دارد.

چرا باید از نوار تیپ در سیستم آبیاری خود استفاده کنیم؟ ابتدا میزان مصرف آب این نوع آبیاری را با دیگر روش‌های آبیاری مقایسه می‌کنیم. چرا که این مسئله مهم ترین مورد در این زمینه می‌باشد. اگر در یک سیستم آبیاری از نوار تیپ استفاده شود، میزان مصرف آن تا حدود 40 تا 55 درصد کاهش می‌یابد. این عدد در مقایسه با آبیاری غرقابی و بارانی ایده آل است. چرا که میزان مصرف آب با استفاده از نوار تیپ نسبت به سیستم غرقابی 55 درصد و نسبت به سیستم بارانی 30 درصد کاهش می‌یابد.

در مقابل، میزان تبخیر نیز به طرز چشمگیری کم می‌شود. چرا که آب اضافی برای تبخیر وجود ندارد. با توجه به این ویژگی مهم و خاص، بهترین کار برای کشاورزان و کاهش هزینه‌ های آبیاری این است که از سیستم آبیاری قطره‌ای با استفاده از نوار تیپ استفاده کنند. امروزه از نوار تیپ در زمین‌ های کشاورزی بسیاری استفاده می‌شود. این نوارها امروزه انواع مختلفی نیز دارند.

حتی بخش مازاد آن به دیگر کشورها نیز صادر می‌شود. اصلی ترین و پر طرفدارترین انواع نوار تیپ لوله‌های پلاک دار و دریپردار و همچنین نوارهای تیپ بغل دوخت می‌باشند. میزان فتوسنتز و رشد گیاه به میزان آب وابستگی بالایی دارد. حساسیت فتوسنتز و پرورش گیاهان در مقابل تغییرات در برگ‌شان و پتانسیل آب متفاوت می‌باشد. خصوصا اینکه مسئله مهمی همچون سازگاری گیاه با شرایط محیطی مرتبط با آب نیز وجود دارد.

استفاده از آبیاری قطره‌ای با استفاده از نوار تیپ به سادگی می‌تواند این سازگاری را فراهم کند. چرا که از تغییر ناگهانی محیط جلوگیری می‌کند. مزایای نوار تیپ آبیاری در لوله کشی وزن کم و در نتیجه حمل و نقل بسیار آسان اتصالات بسیار ساده و استاندارد نصب به دو صورت دستی و ماشینی دارای قابلیت نصب زیر سطحی روی خاک و همچنین به صورت معلق افزایش محصول و جلوگیری از رشد علف‌های هرز در زمین کشاورزی افزایش سطح زیر کشت و صرف جویی بالقوه در مصرف آب با استفاده از نوار تیپ دارای سطح سیقلی (به دلیل استفاده از نوعی پلیمر مخصوص) از رسوب مواد معدنی و جلبک عاری است در مقابل اشعه ماورای بنفش، سموم کودهای شیمیایی و انواع اسپری‌های شیمیایی مقاوم است کاهش تبخیر آب از سطح خاک با استفاده از نوار تیپ ممکن می‌شود کاهش مصرف سموم و کود شیمیایی با استفاده از نوار تیپ ممکن می‌شود مبارزه با آفات و بیماری‌ها با استفاده از نوار تیپ ممکن می‌شود ·

سهولت در امر تغذیه گیاهان انتخاب امکان آبیاری در هر موقع از شبانه روز به خواست کشاورز انجام آبیاری یک نواخت و رشد گیاهان به طور یکنواخت به خواست کشاورز توانایی انجام آبیاری در هر شرایط جوی و آب و هوایی جلوگیری از فرسایش خاک و بهبود کیفیت و تهویه خاک کاهش مصرف آب، سم، کود کاهش علف هرز افزایش بازدهی محصولات کشاورزی افزایش سود نهایی کشاورز به دلیل کاهش هزینه‌های جانبی ویژگی و مزایای نوار تیپ آبیاری قطره ای نصب، جمع آوری و جا به جایی راحت و سریع نوار تیپ و شلنگ آبیاری قطره ای به دلیل کم وزن بودن نوار ها عدم تجمع رسوبات معدنی و جلبک ها در نوار تیپ کشاورزی، به دلیل جنس و طرح زیگزاگی آن ها مقاومت زیاد نوار تیپ و شیلنگ آبیاری در برابر اشعه ی ماراء بنفش، کود های شیمیایی و سموم دفع آفات نیاز به فضای نگهداری کم برای نوار تیپ آبیاری یا شلنگ آبیاری و استفاده ی مجدد از آن نوار تیپ آبیاری مناسب ترین و کم هزینه ترین روش قطره ای برای گیاهان ردیفی می باشد.

نوار تیپ آبیاری با صرفه ترین روش در مصرف آب، کود، سموم دفع آفات و تزریق مستقیم آن ها به خاک می باشد. بکار بردن نوار تیپ آبیاری سبب رشد یکنواخت و همگن، افزایش کیفیت محصول و عملکرد آن و در آخر ازدیاد محصولات تا دو برابر می شود. به دلیل کارکرد با فشار کم ( بین 0.3 تا 1 بار) نوار تیپ آبیاری کشاورزی قابل استفاده در سیستم های ثقلی کم فشار (بدون استفاده از پمپ) است.

شیلنگ آبیاری که با نام نوار تیپ کشاورزی نیز شناخته می شود سبب جلوگیری از رواناب، مانع خیس شدن شاخ و برگ، جلوگیری از گل شدن خاک می شود که در نهایت بهتر شدن کیفیت و تهویه خاک، رشد بهتر گیاه و جلوگیری از رشد قارچ و باکتری زیان آور، خواهد شد.

یکنواختی پخش آب در نوار تیپ حتی در زمین های دارای پستی و بلندی و مناطق باد خیز از ویژگی های مهم نوار تیپ کشاورزی به شمار می رود. کنترل رشد علف های هرز، کاهش تبخیر آب از سطح در نوار تیپ کشاورزی و شیلنگ آبیاری نسبت به سایر سیستم های آبیاری به دلیل عدم ایجاد رواناب نوار تیپ قابل نصب در زیر خاک و قابل استفاده در متراژ زیاد تا 100 متر بدون تغییر در یکنواختی دبی می باشد.

صرفه جویی در انرژی و صرفه جویی تا 90 درصد در مصرف آب نوار تیپ موجب مطلوب بودن ریشه گیاه از نظر جذب آب و مواد غذایی استفاده بهتر از سطوح زیر کشت در نوار تیپ مدیریت شوری آب و خاک در نوار تیپ کشاورزی کنترل رطوبت در زمان استفاده از نوار تیپ آبیاری قابلیت نصب نوار آبیاری قطره ای به سه صورت روی خاک، زیر خاک و حتی معلق کم شدن فرسایش خاک نوار آبیاری کشاورزی نیازمند فشار آب کمتری نسبت به سایر روش ها می باشد.

مشخصات بهترین نوع نوار تیپ آبیاری

مشخصات فنی (نوار تیپ) در آبیاری قطره ای نواری، لوله های آبیاری قطره چکان دار با جداره نازک هستند که ضخامت بین 0.1 تا 0.6 میلیمتر دارند و قطرات آب از طریق قطره چکان های تعبیه شده روی نوار آبیاری قطره ای خارج می شود. آبیاری قطره ای نواری جنس نوار تیپ کشاورزی از پلی اتیلن می باشد و از موادی تشکیل می شود که در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید، تغییرات دما، پوسیدگی و مواد شیمیایی مانند کود و سم شیمیایی مقاومت زیادی دارد، این نوار ها دارای ضخامت های مختلف می باشد.

شایان ذکر است طول رول ها نیز متفاوت است. در عین حال که ضخامت نوار تیپ ها خیلی کم می باشد ولی در برابر عوامل طبیعی مقاومند و می توانند فشار مورد نیاز را خیلی خوب تحمل کنند. نوار تیپ کشاورزی بر خلاف لوله آبیاری پلی اتیلن سخت، خیلی نرم و انعطاف پذیر است و به صورت مسطح می باشد.

ضخامت های نوار تیپ 150، 175 و 200 میکرون می باشد و طول رول های نوار تیپ 1000، 1500 و 3000 متری می باشد. نوار تیپ آبیاری به دلیل ضخامت کمی که دارد دارای وزن کمی می باشد به عنوان مثال یک رول نوار تیپ 1000 متری با ضخامت 175 میکرون تقریبا 11 تا 12 کیلوگرم وزن دارد. این ویژگی نوار تیپ آبیاری قطره ای از مزیت های آن به حساب می رود.

میزان آب دهی نوار تیپ آبیاری فشار کارکرد لازم برای آب دهی مناسب و یکنواخت 0.5 تا 2 اتمسفر می باشد. قطره چکان های نوار تیپ کشاورزی یا نوار آبیاری بارانی دارای دبی های متفاوت است از جمله 0.8، 1.3، 1.5، 1.6، 2، 2.5 و 3.8 لیتر بر ساعت میزان دبی خروجی نوار تیپ های رایج می باشد.

عوامل موثر بر قیمت نوار تیپ

عوامل موثر بر قیمت نوار تیپ

یکی از سوالات مهم خریداران نوار تیپ علت وجود قیمت های متفاوت بازار می باشد. باید گفت مهمترین علت اثر گذار در روند تعیین قیمت یک محصول نوع مواد اولیه تولید شده آن می باشد. عامل موثر دیگر در کاهش چشمگیر قیمت یک محصول فروش عمده آن محصول می باشد که در کاهش قیمت بسیار اثر گذار است.

قیمت مناسب در فروش عمده بستگی به کیفیت مواد اولیه تولید شده و دستگاه های تولید پیشرفته نوار تیپ، با راند مان بالا و کیفیت مناسب است. ما با ایجاد ارتباط مستقیم و آنلاین توانسته ایم واسطه ها و دلالان را از چرخه فروش حذف و قیمت اصلی و مناسب را در اختیار خریدار قرار بدهیم.

نکات مهم هنگام خرید نوار تیپ درجه یک

بطور کلی نوار های تیپ در مدل های مختلفی ساخته می شود، مدل ها بغل دوخت دار یا پلاک دار تولید می شود، دبی خروجی نوارهای تیپ بین ۲ تا ۴ لیتر بر ساعت و فاصله بین روزنه ها ۱۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر می تواند متفاوت باشد، بر اساس نیاز آبی محصول فواصل کشت، جنس خاک و خیلی موارد دیگر تشخیص داد که چه مواردی مناسب است.

نکته دوم در انتخاب نوارهای تیپ توجه به نوع و جنس خاک است در صورتی که خاک جنسی سبک دارد توصیه می‌ شود که از نوار تیپ هایی با فواصل روزنه‌ های کم و دِبی بالا تر استفاده شود و در صورتی که خاک زمین سنگین است از نوارهای تیپ ها با فواصل روزنه های بیشتر و دبی کمتر استفاده شود.

در مرحله بعدی سنجش کیفیت ضخامت نوارهای آبیاری است، بطور کلی یکی از عوامل موثری که روی کیفیت و همچنین دوام نوار آبیاری تاثیرگذار است ضخامت نوارهای آبیاری است نوارهای آبیاری با ضخامت های مختلف ساخته می شوند اما ضخامت استاندارد برای آنها نزدیک به 175 میلیمتر است چیزی کمتر از یک میلیمتر است از آنجایی که اندازه گیری ضخامت این نوارهای تیپ نیاز به ابزارهای مخصوص و دقیق دارد می توان از وزن آنها کمک بگیرید.

به طور کلی رول‌ های هزار متری نوارهای تیپ با ضخامت استاندارد چیزی حدود ۱۰ تا ۱۱ کیلوگرم وزن دارند وزن کمتر از این نشان از عدم کیفیت مناسب این نوار های ست . مورد دیگر قطر داخلی نوارهای آبیاری است قطر داخلی استاندارد برای نوارها تیپ ۱۶ تا ۱۷ میلیمتر است قطر های بیشتر و یا کمتر از این اعداد باعث می شود که اتصالات خوب چفت و بست نشود و در آخر به یاد داشته باشید که روی ریل‌ های تیپ های استاندارد برچسب‌ ها اطلاعات فنی درج شده دارد که اطلاعاتی مثل فشار کاری دبی خروجی فاصله بین روزنه ها و سایر موارد را در اختیار شما قرار میدهد.

توزیع بی واسطه نوار تیپ آبیاری

توزیع بی واسطه نوار تیپ آبیاری شما عزیزان می‌توانید برای سفارش عمده و محدود هر کدام از این محصولات، سفارش خود را ثبت کنید. ما در کوتاه ترین زمان، محصولات مورد نظر را به دستتان خواهیم رساند.زمزم پایپ ارائه کننده بهترین و معتبرترین لوله‌های پلی اتیلن و نوار تیپ در ایران می‌باشد. این اتصالات نیز همچون دیگر اتصالات مجموعه‌ی ما دارای کیفیت تضمینی است. برای ساخت این محصولات از بهترین متریال اولیه استفاده شده و کیفیت‌شان درجه یک است. برای ثبت سفارش می‌توانید با مجموعه ما ارتباط گرفته و بهترین نوار تیپ آبیاری را درمتراژ مد نظر خود سفارش دهید.

عمده فروشی نوار تیپ آبیاری

ما در پخش عمده و فروش نوار تیپ های آبیاری سعی می کنیم، تمام کشاورزان و مشتریان ما بتوانند نسبت به موقعیتی که دارند و آنچه در انتخاب و خرید نوار تیپ برایشان ملاک است به راحتی به صورت آنلاین خریداری کنند. ما به عنوان عمده فروش نوار تیپ آبیاری و به عنوان پیش رو در عرضه بهترین قیمت روز از بهترین تولید کننده گان نوار تیپ آبیاری از سراسر ایران و شهرهای مانند اصفهان در خدمت خریدار محترم هستیم.

بازار پخش نوار تیپ آبیاری

بازار پخش نوار تیپ آبیاری آیا برای زمین های کشاورزی خود نیاز به نوار تیپ آبیاری دارید؟

با توجه به توسعه آبیاری قطره ای و بارانی و نیاز به تجهیزات آبیاری و مزایا که استفاده از نوار تیپ آبیاری دارند مانند: بازدهی آبیاری، نیاز نبوده به تراز بودن زمین، کاهش آبیاری زمین، کاهش فرسایش زمین، کمتر شدن هزینه انسانی، اطمینان از رطوبت کامل ریشه… تهیه تجهیزات آبیاری یک ضرورت شده است. برای تهیه و خرید با کیفیت ترین نوار های تیپ آبیاری و مناسب ترین قیمت بازار به صورت عمده از سراسر ایران می توانید با ما ارتباط باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما