مراحل تولید لوله های پلی اتیلن

عنوان : تولید لوله های پلی اتیلن 

 

مقدمه :

لوله‌های پلی اتیلن یکی از محصولات پلاستیکی است که در بسیاری از صنایع و کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، از جمله سبکی، انعطاف‌پذیری، مقاومت در برابر خوردگی و قابلیت جوشکاری بالا، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مقدمه :

 مراحل تولید لوله‌های پلی اتیلن:

 

تولید لوله‌های پلی اتیلن از مواد اولیه پلی‌اتیلن با فشار پایین انجام می‌شود. مراحل تولید این لوله‌ها به شرح زیر است:

 1. پیش‌تهیه مواد اولیه:

مواد اولیه استفاده شده در تولید لوله‌های پلی اتیلن معمولاً به صورت دانه‌هایی به دست می‌آیند. این دانه‌ها از پلاستیک‌های مختلفی تهیه می‌شوند که شامل پلی‌اتیلن با چگالی مختلف است. پس از تهیه دانه‌ها، انواع مختلفی از پلی‌اتیلن تهیه می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

 مراحل تولید لوله‌های پلی اتیلن:

 2. ذوب مواد:

در این مرحله، دانه‌های پلی‌اتیلن در قالبی به نام اکسترودر قرار می‌گیرند. اکسترودر یک دستگاه است که مواد پلی‌اتیلن را تحت دما و فشار بالا قرار می‌دهد و آن‌ها را ذوب می‌کند. مواد ذوب شده سپس از یک ماتریس مخصوص عبور کرده و شکل لوله را به خود می‌گیرند.

 3. شکل‌دهی و خنک‌کاری:

لوله‌های پلی اتیلن پس از خروج از اکسترودر به شکل دلخواه خنک می‌شوند. این شکل‌دهی می‌تواند به صورت راه راه، لوله مستقیم یا حتی لوله‌های پیچیده‌تر انجام شود. در این مرحله، لوله‌ها با استفاده از آب یا هوا خنک‌شده و شکل نهایی خود را به خود می‌گیرند.

 4. برش و بسته‌بندی:

لوله‌های پلی اتیلن پس از خنک شدن، برش داده می‌شوند و به طول مورد نیاز بریده می‌شوند. سپس به صورت رول یا در بسته‌بندی قرار میگیرند .

 مراحل تولید لوله‌های پلی اتیلن:

لوله های پلی اتیلن با توجه به مزایا و کاربرد های زیادی که دارند میتوانند در زمینه های زیر ساخت ها , کشاورزی , صنایع , آب و فاضلاب های شهری مورد استفاده قرار بگیرند .

نتیجه :

ما در شرکت تولیدی بازرگانی زمزم پایپ در تلاش هستیم تا با برقراری ارتباط با بهترین تولید کننده در زمینه لوله و اتصالات, بتوانیم بهترین محصول را با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان عزیزمان قرار بدهیم .

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما